סיבות לדחיית תביעות אובדן כושר עבודה

תביעה לאובדן כושר עבודה היא תביעה שיש להגיש אל חברת הביטוח, כדי לקבל פיצויים במידה וחוויתם פגיעה שמפריעה לכם לעבוד ולקבל את הפרנסה לה הייתם רגילים. התביעה כוללת תהליך ממושך ומספר שלבים שיש לבצע, כאשר העיקריים שבהם הם הגשת מסמכים ותצהירים רפואיים, ובהמשך פגישה עבור בדיקת סטטוס רפואי עם ועדה רפואית מיוחדת. כאשר חברת הביטוח דוחה את התביעה, יש לכך מספר סיבות שחשוב להכיר כדי להבין האם ההליך שבוצע עמכם הנו תקין ומקובל לפי החוק, או שיש צורך בהמשך מאבק לעבר השגת הפיצויים. לשם כך, לפניכם קצת על סיבות לדחיית תביעות אובדן כושר עבודה.

 

מה הוא אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא סטטוס של חברת הביטוח, שניתן למבוטחים שעקב בעיות רפואיות ותאונות, איבדו את היכולת לעבוד ולהשתכר כמו בעבר. אובדן כושר העבודה יכול להיות כל מחלה ממושכת שמונעת מן המבוטח לעבוד ולהשתכר כראוי, או תאונה מסוימת שגורמת לו לשבות מן העבודה ולהפסיק להשתכר ברמה אליה הוא רגיל. במקרים של אובדן כושר עבודה וכדי לקבל ליווי בתביעה של הביטוח, מומלץ לפנות אל עורך דין אובדן כושר עבודה כפיר דיין דובב.

 

מה היא תביעה לפיצויים עקב אובדן כושר עבודה?

מדובר בתביעה שהמבוטח שאיבד את יכולתו לעבוד עקב שלל הסיבות המצערות המביאות לכך, כנגד הביטוח שלו. התביעה כוללת מספר שלבים שיש לעבוד, כאשר תחילה יש להגיש בקשה מפורטת לקבלת פיצויים על אובדן כושר עבודה ,שכוללת גם צירוף של מסמכים רפואיים מתאימים, המלצות רפואיות, ופרטים על התאונה או המחלה שהביאו את המבוטח למצב של אובדן כושר עבודה. לאחר מכן, יש לבצע גם בדיקה רפואית.  הבקשה נבדקת על ידי חברת הביטוח, ולעיתים היא גם עלולה לקבל דחייה וסירוב לפיצויים.

 

מה הסיבות לדחיית אובדן כושר עבודה?

כשחברת הביטוח דוחה את הבקשה לקבלת פיצויים וכספי ביטוח עקב אובדן כושר עבודה, היא תצרף הסבר וסיבה מטעמה, לדחיית התביעה. כדאי להכיר את הסיבות המקובלות לדחיית התביעות לאובדן כושר עבודה:

  1. הסתרת מידע וסילוף – הסיבה הראשונה והמקובלת לדחיית תביעה לפיצויים עקב אובדן כושר עבודה היא כשחברת הביטוח, טוענת להסתרת מידע או סילוף מידע מטעם המבוטח. למשל כאשר יש טענה כי המבוטח הסתיר מחלה או סימפטומים רפואיים, בעת החתימה על ההסכם ולא גילה את מצבו הרפואי כראוי, מידע שאולי היה מונע מחברת הביטוח לבטח אותו, או לעלות את מחיר הביטוח.
  2. אי קיום תנאי ביטוח – כדי לזכות בתביעה לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה יש לעמוד בתנאים מסוימים, רפואיים וביטוחים. למשל רמה חצויה ולא מלאה של אי כושר עבודה וכולי, כל דבר שאינו עומד בתנאי החברה.
  3. אי כיסוי של מקרים מיוחדים וחריגים – כלומר כל מקרה חריג ותביעה שנוגדת את האותיות הקטנות בביטוח, כמו למשל ביטוחים שלא מכסים אובדן כושר עבודה שנובע משימוש מופרז באלכוהול וכדומה.

ציוד עורך דין

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו