מהו חוק יחסי הממון ומתי כדאי לכם לחתום על הסכם ממון?

ישנם זוגות שנישאים מבלי שהם יודעים דבר אודות חוק יחסי ממון ועל הסכם ממון.

לצערנו, חלק מהם שומעים על החוק בשלב מאוחר יותר, כאשר הם נמצאים במקום לא טוב בזוגיות (לקראת פרידה).

אם אתם בדרך להינשא או שאתם כבר נשואים וטרם חתמתם על הסכם ממון, כדאי שתקראו את השורות הבאות ותכירו מקרוב את חוק יחסי הממון.

סביר להניח כי ההיכרות המעמיקה עם החוק הזה, תגרום לכם לגשת מחר על הבוקר למשרד עורכי דין בשביל לחתום על הסכם ממון, כאשר הזוגיות שלכם טובה ומשגשגת (טפו טפו) כדי שלכל

מקרה, שאנחנו מקווים עבורכם שלא יקרה, לא תצטרכו להתמודד עם ההשלכות של חוק יחסי הממון בהמשך.

 

מהו חוק יחסי הממון?

הליך של גירושין הינו משמעותי עבור כל אחד מבני הזוג, מדובר בהליך לא פשוט מבחינות רבות. חוק יחסי הממון
חוק יחסי ממון נחשב לחוק מפתח בכל הקשור לדיני גירושין. החוק קובע מה תהיה החלוקה של הרכוש בין בני הזוג במידה ואלו יחליטו להיפרד בהמשך. החוק חל על זוגות שהתחתנו לאחר ה-1 בינואר 1974 והוא קובע כי אם בני הזוג לא חתמו ביניהם מראש על הסכם ממון, הרכוש המשותף שצברו במהלך השנים יתחלק ביניהם באופן שווה (חצי חצי).

 

חוק יחסי ממון ורכוש שנרכש לפני החתונה של בני הזוג

ההסדר של המשאבים שמופיע בחוק יחסי הממון חל אך ורק על הרכוש שנצבר לאחר הנישואין בין בני הזוג.
חשוב לציין כי במקרים מסוימים ייתכן כי רכוש שנקנה או שהתקבל בירושה עבור אחד מבני הזוג לפני הנישואין, יכול גם הוא להיכלל בתוך חלוקת המשאבים של בני הזוג.
מקרים שכאלו באים לידי ביטוי במצב מוכר שבו אחד מבני הזוג קנה דירה לפני שהשניים התחתנו ובהמשך, בני הזוג גרו בה במשותף. במצב שכזה, לפי החוק, הדירה נחשבת כרכוש שמשותף לשני בני הזוג, לכן, הוא יהיה כלול בחלוקת הרכוש של השניים במקרה שהם יחליטו להתגרש.
זו הסיבה לכך שזוגות רבים פונים אל עורך דין לפני החתונה כדי לחתום על הסכם ממון שיספק לכל אחד מהם הגנה על הרכוש הפרטי שהביא אתו אל הזוגיות.

 

מתי כדאי לחתום על הסכם ממון?

כפי שנכתב לעיל, כדאי לשני בני הזוג לחתום על הסכם ממון לפני הנישואין. הסכם הממון יספק לשני בני הזוג הגנה על רכושם ועתיד למנוע מהם להיקלע לסכסוך משפטי על רקע חלוקת הרכוש בעת הגירושין.
לעיתים זוגות שאינם מכירים את האפשרות לחתום על הסכם הממון, מגלים זאת בשלב מאוחר, במהלך הנישואין, כאשר עולה קושי וישנה מחשבה להיפרד.
אם בני הזוג לא חתמו על הסכם ממון טרם החתונה, הם ייאלצו לחלק את רכושם שווה בשווה בהתאם לחוק יחסי הממון.

 

איש קורא

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו