מקומות מהם יכולים להיכנס מזיקים

בין אם אתם גרים בעיר הגדולה או שהינכם אנשי כפר, מזיקים הם חלק מהחיים של כולנו. מקומם של חיות שכאלו הן מחוץ לבית, אבל עקב מזון זמין ותנאי מחייה מעולים – מכרסמים, זוחלים וחרקים יכולים למצוא את עצמם אצלנו בסלון או במטבח. במאמר הבא נגלה לכם מאיפה הם נכנסים ואיך אפשר למנוע את זה

 

מחילות סמויות וסדקים

סדקים ומחילות סמויות נפוצים במיוחד במקרים של בתים בקומות נמוכות ומבנים צמודי קרקע. סדקים ומחילות אלו מתהווים עקב נזקי הזמן, או מכיוון שמכרסם שובב פינה לעצמו נתיב כניסה. כיום מדבירים רבים נעשו מומחים במציאה של סדקים אלו, ומעבר לשירותי הלכידה והפינוי הם גם מגלים ואוטמים חרכים קטנים כדי למנוע כניסה של מזיקים נוספים. לפרטים נוספים בנושא, אתם מוזמנים להיכנס לאתר https://perfect-hadbarot.co.il

 

זחילה מתחת לדלתות ודרך חריצים

מזיקים הם מומחים לא קטנים בהשתחלות לכל חלל ומרחב פתוח. רובם של הזוחלים והחרקים יוכלו להכניס לבתים ולחדרים דרך הסדק הקטן ביותר מתחת לדלת, או דרך המרווחים שבין המסילות בדלתות המרפסת והגינה. כיום קיימים פתרונות מעולים בשוק לבעיה, כמו מברשות להתקנה בתחתית דלתות או בסביבת מסילות כאלו. מברשות אלו יחסכו לכם הרבה ״אורחים קטנים״ בבית.

זחילה מתחת לדלתות ודרך חריצים

משיכה לאוכל ולאשפה זמינה

למכרסמים יש חוש ריח מעולה והוא מוביל אותם תמיד למקום שבו יש אוכל. עבור עכבר השדה או החולדה העירונית אין דבר יותר מרגש מאוכל שנשאר ללא השגחה במטבח שלכם. חרקים מעופפים גם הם יכולים להריח פרי ישן בתחתית פח הזבל שלכם, ולכן חשוב במיוחד לא להשאיר שום אוכל חשוף ללא סגירה הרמטית, ולפנות את האשפה בתדירות גבוהה.

 

אדמה, שתילים, וצמחים חדשים

העציץ החדש שאספנו בדרך או השתילים שקיבלנו מחברים יכולים להיראות מתוקים ותמימים, אבל חלקם עלולים להיות נשאים של מחלות, חרקים או מזיקים לצמחים (כמו הכנימה הקמחית הנפוצה במיוחד בארצנו). גם צמח קטן ותמים יכול להדביק גינה שלמה ולייצר נזק רב מבלי שהתכוונתם לכך. לכן חשוב לבדוק טוב כל צמח שקיבלתם, לקנות רק ממשתלות אמינות, וכמובן לבצע טיפולי ריסוס והדברה קבועים בגינה או במרפסת שלכם.

 

שימו לב לפתחים – גם בקומות גבוהות

חולדות ועכברים הם טפסנים מעולים, והם ישתמשו בצינורות הניקוז, מרזבים ותשתית מזגנים חיצונית כדי להגיע לכל מקום שהם חושבים שיהיה להם בו אוכל זמין ומאורה נוחה. אנחנו ממליצים לבחון בתשומת לב רבה את הצינורות והכבלים שקרובים לחלונות ביתכם ולחפש דרכי טיפוס. עוד פתרון טוב הוא להתקין רשתות מונעות מזיקים איפה שאפשר, גם אם אתם לא גרים בקומות הראשונות של הבניין.

 

לסיכום

מזיקים ומכרסמים הם חלק מהטבע, אבל הם לא חייבים להיות חלק מהבית שלכם. אנחנו ממליצים בחום על בדיקה מקיפה של ׳׳החשודים המרכזיים׳׳ בכניסות הבית. הדלתות, החלונות וסדקים בתשתית – כולם יכולים להיות הזמנה פתוחה לאורחים לא רצויים, אבל הקפדה על תשומת לב אליהם, יחד עם שמירה על סביבה נקייה תעזור לכם למנוע את רוב בעיות המזיקים הנפוצות.

מזיק באדמת גינה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו