איך מערערים על הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי?

נקבעו לכם אחוזי נכות נמוכים ממה שציפיתם ואתם בהחלט סבורים כי מגיע לכם יותר.

האם אפשר לערער, ואם כן איך עושים זאת?

ביטוח לאומי. מוכר לכולנו כשיורד בתול המשכורת, לאחר השחרור מהצבא או בטח בתקופת הקורונה בפני לקבלת אבטלה. אכן הביטוח הלאומי איתנו בכל רגע, גם כחלק מהשכר שלנו אך בהחלט גם על מנת להקל ולסייע למי שצריך בהתאם לנסיבות. הוועדה הרפואית והגורמים בביטוח הלאומי אמונים להחליט על גובה הקצבה וההטבות לאחר בחינה של המצב. גם לאחר החלטה ניתן לפנות להמשך הליך במסגרת ועדת ערר ביטוח לאומי על מנת לערער על התוצאה שהתקבלה בוועדה בהקשר למה שמגיע לכם.

 

הביטוח הלאומי

במדינת ישראל, בשונה ממדינות אחרות, ישנה מדיניות סוציאלית אשר מפעילה את הביטוח הלאומי ומחייבת כל אדם לשלם בכל חודש מחיר על פי השכר שלו ועל פי המצב שלו בחיים. התשלומים האלה לביטוח לאומי מאפשרים למדינה הן להעניק לכל אזרח ישראלי שירותי בריאות אך גם סיוע ומענקים בעת הצורך.

 

הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי

חלק מהמוסד לביטוח לאומי כולל וועדות רפואיות, אלו מתכנסות על מנת לבחון תיק, מצב של אדם ספציפי כאשר הוא מגיש בקשה לקבלת אחוזי נכות אשר יכולות לזכות אותו בהטבות מס, הנחה בתשלומי ביטוח לאומי ומענקים קבועים בכל חודש בהתאם לחומרת המצב. לוועדה ניתן להגיע עם עורך דין, יש לה תוקף משפטי ובאחריותם לקבוע מה תהיה ההשתתפות של ביטוח לאומי במצב בהתאם למסמכים שמוגשים לוועדה על מנת לשקף את המצב שהיה ושמתרחש כעת.

 

ערעור על הוועדה הרפואית

לאחר שמתקבלת תוצאה מהוועדה הרפואית מוחלט כמה אחוזי נכות להעניק לאדם ובהתאם גם מה תהיה הקצבה או ההטבות שיקבל. כמובן שישנם מקרים רפואיים אשר אינם חד משמעיים ועל כן מאפשרים לוועדה טווח די גדול של בחירה כמה אחוזי נכות לתת ואם בכלל. במידה ואדם סבור כי מגיע לו יותר, או שאינו מרוצה מהתוצאה ניתן לערער על הוועדה הרפואית.

 

הליך הערעור

קודם כל, כדאי מאוד, באם עוד לא נשכר עורך דין, לשכור על מנת לייעל את התהליך ולמנף את התוצאה כמה שאפשר. במיוחד כשמדובר בוועדת ערעור אשר האדם שפונה לוועדה כבר מגיע מסוג של עמדת נחיתות. ישנם קריטריונים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל אישור בכלל לערער מראש. באם הבקשה עומדת בקריטריונים (סף אחוזים מסוים בהתאם למצב) יש לאדם אשר בו עסקה הוועדה 60 ימים על מנת להגיש את הערעור. זאת נעשה על ידי שליחת מסמכים והסבר לביטוח לאומי. לאחר מכן הוועדה תתכנס שוב ותחליט בדבר הערעור.

על מנת לערער על הועדה הרפואית של ביטוח לאומי יש להתחשב בכמה דברים – כמות אחוזי הנכות שנקבעו (צריכים להיות מתחת לרף מסוים), שכירת שירותי עורך דין והגשת מסמכים אשר מנמקים את הסיבה לערעור. כל זאת יש להגיש עד 60 ימים מהיום שההחלטה נמסרה למערער.

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו