מהו חוק יחסי הממון ומתי כדאי לכם לחתום על הסכם ממון?

אחד הנושאים הכי עיקריים ורלוונטיים בכל הליך גירושין הוא אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג המתגרשים.

עקב החשיבות של נושא זה, חלוקת הרכוש לעיתים קרובות יוצרת לא מעט סכסוכים משפטיים הגוררים נזקים מתמשכים הן ליחסים בין בני הזוג והן לילדים המשותפים שלהם.

עקב נתוני הסטטיסטיקות המראות כי אחוז הזוגות המתגרשים בעולם המערבי נמצא במגמת עליה, זוגות רבים בוחרים להקדים תרופה למכה וחותמים על הסכם ממון המסדיר את

חלוקת הרכוש עוד לפני הנישואים עצמם.

בכדי לעזור לכם להבין יותר טוב מה הוא הסכם ממון וחוק יחסי הממון המסדיר את חלוקת הרכוש בגירושין, סיכמנו עבורכם את המדריך הבא.

 

מה הוא חוק יחסי הממון?

במדינת ישראל, חוקק חוק יחסי הממון בין בני זוג (1973), הנועד להסדיר את אופן חלוקת הרכוש המשותף של בני זוג בעת גירושיהם, או פרידתם במקרה של זוג ידועים בציבור. על פי חוק זה, כלל הרכוש הנצבר על ידי בני הזוג מיום חתונתם ייחשב כרכוש משותף לשניהם ויחולק באופן שוויוני (כלומר, חצי – חצי) בין בני הזוג בעת הגירושים או הפרידה. כמו כן, רכוש אשר היה בבעלות פרטית של כל אחד מבני הזוג בטרם הנישואין, יישאר בבעלותו גם לאחר הגירושין. החוק אף מבחין בין רכוש אשר קיבל כל אחד מבני הזוג בירושה או במתנה במהלך תקופת הנישואין, ומגדיר רכוש ונכסים מסוג זה כרכוש בבעלותו הפרטית של בן הזוג שקיבל אותו.

 

מתי נכס אישי הופך לנכס המשותף לבני הזוג?

אף על פי שחוק יחסי הממון נראה פשוט למדי, קיים עניין הלכת השיתוף בנישואין שהופך רכוש אישי של כל אחד מבני הזוג לרכוש משותף. למעשה, כל רכוש אשר היה בו כוונת שיתוף במהלך הנישואין יכול להפוך מרכושו האישי של אחד מבני הזוג לרכושם המשותף של הזוג. למשל, דירה אשר רכש אחד מבני הזוג לפני הנישואין אשר בה התגורר הזוג במהלך נישואיהם, יכול להיחשב כרכוש משותף עקב הטמעת השיתוף בין בני הזוג במהלך הנישואין.

 

מה הוא הסכם ממון?

בכדי למנוע מצבים אי נעימים, זוגות רבים בוחרים לחתום על הסכם ממון לפני הנישואים. הסכם ממון למעשה מגדיר מראש אילו נכסים יישארו בבעלות מי מבני הזוג במקרה של גירושין או פרידה, ובכך מונע את סכסוכי חלוקת הרכוש.

 

מתי כדאי לחתום על הסכם ממון?

מצבים בהם כדאי לחתום על הסכם ממון כוללים מצבים בהם לא תרצו שהרכוש יחולק שווה בשווה במקרה של גירושין. דוגמה נפוצה לכך היא כשאחד מבני הזוג מחזיק בנכסים בעלי ערך רב בהרבה מבן הזוג השני, ולא מעוניין שהנישואין יהיו למטרת חלוקת הנכסים בלבד אלא מאהבה גרידא. למשל, מצב בו אחד מבני הזוג החזיק בדירה בטרם הנישואין ומעוניין להמשיך ולהחזיק בה במקרה של גירושין.

 

סמל משפטי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו