4 טיפים לריהוט חדר העבודה שלכם

עשיתם זאת! הקמתם משרד, בניתם חדר עבודה, או שאולי אתם במעמד התכנון, וכעת נותר לכם לרהט את החדר. יש המחפשים שטחי אחסון ויש המחפשים חדר שקט ורגוע. הנה כמה עצות וטיפים ממומחים בתחום איך נכון לעשות זאת בהתאם למטרתו של החדר.

 

ריהוט

כמו בכל מקום, גם בחדר העבודה הרהיטים צריכים לשרת אותנו. אם אתם עובדים בעיקר או רק עם מחשב, באופן טבעי שולחן העבודה שלכם יהיה חלק מרכזי בחדר ותרצו להשקיע בו יותר. לחילופין, אם העבודה שלכם כרוכה בהמון ניירת, תרצו לחפש שולחן עבודה שיש בו מגירה על מנת לאחסן את המקלדת והעכבר כשאתם לא משתמשים בהם.

מקומות האחסון במשרד יכולים לתפוס מקום רב, כשכמות האחסון שאתם צריכים משתנה בהתאם למקצוע בו אתם עוסקים. בחנו כמה מקומות אחסון פיזיים נחוצים לכם במשרד. ככל שאתם עובדים עם יותר ניירת ויותר לקוחות, כנראה שתצטרכו להתארגן עם ארונות גדולים, שידות ומגירות. כדי לראות דוגמאות לריהוט משרד היכנסו ללילך רהיטים.

 

צבע

לצבע יש השפעה על היכולת שלנו להתרכז. מחקרים מראים שצבעים שונים מעוררים בנו רגשות מסוימים. צבע ורוד מעורר תחושת אופטימיות ונינוחות, ירוק הוא צבע בעל יכולות הרגעה. מחקר באוני' קולומביה גילה שגווני הירוק הכהה יכולים להעלות את רמת המוטיבציה. צבע צהוב נותן תחושת מוטיבציה ושמחה כשגוונים שונים של צהוב מעודדים רמות ריכוז שונות, למשל הגוונים הבהירים משפיעים על תחום זיכרון וקליטה.

הצבע האדום הבולט יכול להמריץ את המחשבה והגוף, חשוב לאזן אותו עם צבעים רגועים כיוון שהוא דומיננטי ודורש איזון. יותר מדי מהצבע האדום עלול להוביל אתכם לאגרסיביות ולפגוע ביכולת להתרכז. חשבו מה תרצו להשיג מהחדר, ודאגו לשלב אלמנטים בצבעים הרצויים.

 

תאורה

מה שווה כל ההשקעה הזו אם בסופו של דבר לא יראו את הדברים כמו שצריך? התאורה היא זו שתקבע את האווירה בחדר. אם אתם עובדים בשעות היום ויש לכם חלון גדול, זכיתם בתאורה טבעית. אם לא, תרצו לכוון לאור לבן חמים שמתאים לבתים וחדרי עבודה או לאור לבן קריר שמתאים למשרדים, כשלדעת מומחים בתחום, גוונים אלו מספקים בהירות שמדמה את אור היום שבחוץ ונוטים לעורר ערנות. בנוסף, מומלץ לכוון למנורות בצורות שונות ומיוחדות, אשר יעודדו יצירתיות, או מנורות עומדות שיתנו את טאץ' האקסטרה.

 

טיפים נוספים

נסו להימנע ממוצרים מסיחי דעת כמו טלוויזיה או משחקים שאין מקומם בחדר העבודה, הם עתידים לייצר יותר נזק מתועלת. חדר העבודה צריך לעסוק בעבודה. ציוד חשמל ואלקטרוניקה יכולים לייצר בלאגן בעין ולהוביל לבלבול והתעסקות מיותרת. בעת ריהוט חדר העבודה, דאגו לאחסון מסודר עבור כל המטענים ומוצרי החשמל שנוהגים להסתובב בחדר.

לבסוף, חישבו האם אתם היחידים שהולכים להשתמש בחדר? אם לא, נרצה לתכנן את חדר העבודה בצורה שתתאים לכל מי שעתיד להשתמש בו. כך, גם אם מדובר בעבודה שדורשת קבלת קהל ולקוחות, חשוב שחדר העבודה יוכל להפוך לאינטראקטיבי, כלומר פעיל ונגיש לאנשים שונים.

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו