עירויי דם נגוע – רשלנות רפואית בלידה – אילו אופציות עומדות בפנייך?

עירוי דם הוא הליך הניתן בעיקר בזמן ניתוחים ולידות מורכבות כאשר המטופלים מאבדים הרבה דם וזקוקים למנות נוספות. גם אנשים עם רמת המוגלובין נמוכה או בעיות בקרישת הדם מקבלים עירויים. מה עושים שמקבלים עירוי דם נגוע בזמן הלידה? האם זו רשלנות רפואית – על כך במאמר הבא.

 

מה זה עירוי דם נגוע?

דם נגוע הוא דם מזוהם הנושא חיידקים שעלולים לסבך ולהחמיר את מצב המטופל ועל אחת כמה וכמה את מצבה של היולדת. יש להתאים את סוג הדם בעירוי לסוג הדם של היולדת ולפני שנותנים אותו לבדוק היטב שמדובר בדם נקי מתורם דם בריא. כלומר, תורם שאינו חולה במחלת האיידס, דלקת בכבד מסוג B או C ואינו נושא חיידקים מזיקים אחרים.

כאשר מאתרים דם נגוע יש להיפטר ממנו ולהימנע מהעברתו ליולדת. כל פעולה שנעשית בניגוד לתקנות התאמת הדם הנכון ליולדת הוא בגדר רשלנות רפואית. למידע נוסף בקרו באתר www.df-law.co.il.

 

רשלנות רפואית של עירוי דם נגוע

התרחישים של רשלנות רפואית בהקשר לדם נגוע הם קודם כל חוסר התאמה בין סוג הדם של היולדת לדם המיועד לה. שנית, מתן מנה מזוהמת מטעמי חוסר תשומת לב. מעבר לכך יולדת שצריכה לקבל עירוי דם והוא ניתן מאוחר מדי, חווה רשלנות רפואית מאחר ולתוצאות השלכות בריאותיות.

כאשר היולדת לוקה לאחר הלידה במחלות כמו צהבת נגיפית או איידס ומוכיחים את הקשר בין עירוי הדם הנגוע לבין המחלות, יש עילה לתביעה על רשלנות רפואית. קל להוכיח זאת בעיקר שהיולדת הייתה אדם בריא לגמרי לפני שקיבלה את עירוי הדם.

 

מתי ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית של עירוי דם נגוע?

כמו בהרבה תביעות הגשת תביעה על רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת עד 7 שנים מהמקרה לפי חוק ההתיישנות. למרות זאת, מומלץ להגיש את התביעה כמה שיותר קרוב למועד האירוע או לגילוי הקשר בין ההשלכות למתן העירוי הנגוע. ההמלצה היא לשמור את כל המסמכים הרפואיים כולל ההליכים הרפואיים כדי להוכיח שהעירוי היה נגוע.

למשל, אישה המועמדת לניתוח קיסרי צריכה לגלות ערנות בנוגע לעירוי הדם. במידה והעירוי נגוע או אינו מותאם לסוג הדם שלה והתוצאה מובילה לנזק נגיפי או רפואי, יש משמעות גדולה למסמכי האשפוז והפרוצדורה הניתוחית.

 

כיצד מגישים תביעה על רשלנות רפואית של עירוי דם נגוע?

את התביעה מגישים באמצעות עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יפנה את היולדת לרופא מומחה מטעמו שיוכיח את הטענות לגבי מתן עירוי דם נגוע והתביעה תוגש נגד המוסד הרפואי בו ניתן העירוי. לסיכום, עורך הדין יסייע ליולדת לאסוף את המסמכים המתעדים את המקרה ולגבש את התיק על מנת להשיג את הפיצוי הטוב ביותר עבורה.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו