מי מוסמך לנהל הליכי בוררות בארץ?

הליכי בוררות, הם הליכים נפוצים שמתקיימים בישראל בכל סכסוך או ריב שלא מצליח להגיע לפתרון, וששני הצדדים מעוניינים לפתור יחד עם צד שלישי, במקום להגיע עם הבעיה והסכסוך לבית המשפט. הליך בוררות יכול לקבל גם תוקף משפטי, שכן ההסכם שנחתם במהלכו, במידה ומוגש לבית המשפט לאישור, יכול לקבל תוקף ואישור משפטי. לפניכם כל מה שחשוב לדעת על בוררות ועל מי מוסמך לנהל הליכי בוררות בארץ.

 

מה היא בוררות והליכי בוררות?

בוררות היא הליך שמטרתו היא להגיע להסדר, הסכמה ופשרה בין שני צדדים שנמצאים באיזה סכסוך. בוררות מתקיימת על רקע של מגוון סכסוכים כמו על רקע עסקי, משפחתי, בעת גירושין, וכדומה. הליך הבוררות נערך באמצעות צד שלישי שמשמש כבורר, שאינו שופט כמו בהליך סטנדרטי בבית המשפט, אלא כל בורר שהוסכם בן שני הצדדים.

היתרון הגדול של הליך הבוררות שגורם לרבים להעדיף אותו על פני הליך של גישור או על פני תביעה בבית המשפט, היא העובדה שהכניסה לתהליך של בוררות, גם מחייבת תוצאה ופתרון לסכסוך, שכן אם הצדדים לא הגיעו לפתרון, אז הפתרון יינתן על ידי הבורר. לעוד מידע, כנסו לקרוא על בוררות.

 

מי מוסמך לנהל הליכי בוררות בישראל?

הליך בוררות בישראל, יכול להתקיים על ידי כל אדם שיהווה את הבורר והצד השלישי בסכסוך, כאשר עליו להיות מוסכם על ידי שני הצדדים. הוא לא חייב להיות לא שופט, לא עורך דין, ואין צורך להסכמה כלשהיא. למרות שזה בעיקרון יכול להיות כל אדם מן השורה, מומלץ מאד ונהוג לבחור בבורר שהנו עורך דין או בורר מקצועי, שיש לו את הניסיון וההכרה של המערכת.

 

מה הן התוצאות האפשריות לתהליך של בוררות?

הליך של בוררות הוא הליך שיכול להסתיים בשתי תוצאות עיקרית, כאשר האחת היא פשוט בהגעה של שני הצדדים לפתרון בזכות הכוונת הבורר שנבחר, והדיונים שהתקיימו בין שני הצדדים במהלך הפגישות. כאן הצדדים מקבלים את הצעת הבורר או מגיעים להסכמה.

התוצאה האפשרית הנפוצה היא שנייה, היא מצב בו הצדדים לא הצליחו להסכים ולהגיע לפשרה והחלטה בנוגע לפתרון סכסוכם. במקרה כזה, הבורר זה שיכריע ויחליט על דרך הפתרון. הצדדים שהתחייבו להליך הבוררות, חייבים למלא אחר הכרעת הבורר גם אם אינם מרוצים ממנה.

 

אפשר לערער על הכרעה של בורר?

במרים מסוימים, הליך הבוררות נגמר באופן בו שני הצדדים בסכסוך לא הצליחו להגיע לפתרון. במקרה כזה, הבורר יחליט על פתרון, ועל שני הצדדים חלה החובה לכבד אותו ולקיים אותו. למרות זאת, כן קיימת האפשרות לערער על החלטתו של הבורר, במידה והצדדים החליטו בתחילת התהליך, שהם יאפשרו ערעורים במידה ואחד הצדדים ירצה בכך. במצב כזה, הצדדים יוכלו לפנות לבית המשפט או לבורר אחר, ולערער על החלטת הבורר הראשוני.

של בורר

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו