מה זה פיתוח לומדות?

במסגרות רבות משתמשים במחשב כאמצעי למידה ומשתמשים בלומדות ייעודיות כדי להקנות ידע, ללמוד ולהתאמן על מיומנויות שונות ולבחון את רמת הידע. השימושים הרבים של לומדות, הביאו לפיתוח לומדות מדף רבות וגם את האפשרות לפתח לומדה ייחודית למטרה מסוימת, כלומר להשתמש ביכולות הממוחשבות לצרכים ספציפיים בלמידה ובשימור ידע.

 

מה זה בעצם לומדה?

לומדה היא שם כולל לכל תוכנה שמטרתה למידה. למידה בעזרת תוכנה ממוחשבת מאפשרת יתרונות מסוימים שאין בלמידה פרונטלית או בלמידה פרטנית. בין השאר לומדות מציעות גמישות משום שאין צורך להתאים לוחות זמנים של מורה ותלמיד, הלימוד יכול להתקיים בכל זמן שהוא, לפי העדפותיו ויכולותיו של הלומד, וכן להתרחש מכל מקום בעולם שיש בו גישה ללומדה, בדרך כלל באופן מקוון.

בנוסף, לומדה היא מורה שלא מושפע משחיקה, ממצבי רוח או מאירועים בלתי מתוכננים, הלימוד הוא תמיד באותה הרמה, שמספקת חוויית למידה איכותית וגם יעילה משום שהיא יכולה להתאים את עצמה לצרכים וליכולות של התלמיד.

בעצם למידה

איזה סוגים של לומדות יש?

כמות הלומדות שקיימות בשוק הוא עצום וניתן לחלק אותן באופנים שונים, למשל על פי המטרה של הלומדה – ישנן לומדות שמשמשות להדרכה, יש לומדות ללמידה עצמאית וישנן תוכנות שתפקידן לאבחן או לבחון ידע. לומדות ניתן לחלק גם על פי הפורמט שמשמש בלומדה.

בין היתר יש לומדות שהן קורסים מקוונים מלאים, יש משחקים שמאפשרים למידה חווייתית, ישנן תוכנות לתרגול ולפיתוח מיומנויות שונות וישנן גם לומדות שמשתמשות בסימולציה לטובת למידה. לומדות מיועדות לכל גיל ומתאימות ללימוד אקדמי, להדרכות מקצועיות וגם ללמידה אישית כמו למידת שפות או רכישת כישורים שונים.

חברות המבצעות פיתוח לומדות מציעות בדרך כלל גם לומדות מוכנות מראש וגם שירות של התאמה אישית של הלומדה לצורך המסוים של הארגון.

 

מה זה פיתוח לומדות?

תהליך של פיתוח לומדות כולל מספר שלבים וביניהם תכנון, פיתוח והערכה של לומדות. השלב הראשון של פיתוח לומדה דורש לזהות את צרכי הלמידה של קהל היעד, את היעדים ואת המטרות של הלומדה. השלב הבא הוא המרה של מטרות ויעדי הלמידה לתוכנית למידה מובנית.

תוכנית הלמידה משמשת לשלב הבא של יצירת התוכן, סוג הלומדה והנראות שלה והחלטות גם בנושא האופן שבו יונגש המידע לתלמידים. פיתוח לומדות, כמקצוע, עוסק בעיקר בהתאמה של לומדות מדף קיימות לצרכים ספציפיים של ארגון מסוים – גם כאן נדרש תחילה אפיון של הלומדה ולאחר שלב הבנייה הטכני מגיע גם שלב ההטמעה שעוסק בהדרכה, תמיכה וסיוע למשתמשים בלומדה בארגון.

 

לסיכום

לומדות הן הדרך שבה משתמשים ביכולות הממוחשבות לטובת תהליך של למידה, בימינו לומדות משמשות גם תלמידי גן שלומדים על צבעים ועל צורות וגם טייסים שמשתמשים בלומדת סימולציה כדי ללמוד מיומנויות שונות של טיסה ותרגול שלהן.

התפתחות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו