מתי כדאי להתחיל ללמוד לפסיכומטרי?

פסיכומטרי הוא אולי המבחן המאתגר ביותר שאנו צריכים לעבור בדרך ללימודים אקדמיים ומצריך פיתוח טכניקות, תרגול ולמידה לא פשוטה בכלל.

לימודים לפסיכומטרי מצריכים תכנון נכון של לוח זמנים והיכרות מעמיקה עם עצמנו כדי להשיג את המטרה.

כאשר אנחנו מתחילים לימודי פסיכומטרי לא תמיד ברור לנו מתי כדאי להתחיל ללמוד, כמה זמן להקדיש ללמידה והאם מומלץ לעשות זאת לבד או לקחת קורס.

במאמר זה נסייע לכם לענות על השאלות הללו.

 

אז מתי להתחיל ללמוד לפסיכומטרי?

זוהי אחת השאלות הגדולות בתכנון לוח הזמנים. התשובה לכך היא: תלוי. באופן כללי, ברוב המקרים מומלץ להתחיל ללמוד כחודשיים וחצי עד שלושה חודשים לפני המבחן. כמובן שתקופה זו משתנה בהתאם למספר גורמים. כך למשל, יש הבדל אם אתם מתכוונים לעבוד תוך כדי או להקדיש את מלוא הזמן שלכם ללימודים, כאשר מן הסתם כאשר אתם עובדים צריך לקחת יותר זמן מראש. כמו כן, למידה לפסיכומטרי אליו אתם ניגשים בפעם הראשונה תצריך יותר זמן כי אתם חדשים בפורמט וצריכים להתנסות בו בצורה מעמיקה יותר מאשר במקרה בו אתם ניגשים לפסיכומטרי פעם שנייה, שלישית והלאה.

 

עבודה תוך כדי לימודים לפסיכומטרי – האם זה אפשרי?

זה אפשרי לעבוד תוך כדי לימודים לפסיכומטרי ובמקרים רבים אין ברירה אלא לעשות זאת. עם זאת כפי שאמרנו עבודה תוך כדי מצריכה ללמוד זמן רב יותר מראש. חשוב להבין שלימודים לפסיכומטרי לא דומים ללימודים אחרים ומצריכים לעבור למוד אחר בו עיקר סדר היום שלכם הוא סביב הלימודים. גם אם אתם עובדים, מומלץ מאוד לקחת הפסקה שבועיים-שלושה לפני המבחן ולהקדיש זמן זה באופן מלא ללימודים.

 

חשוב לחלק את זמן הלמידה בצורה מאוזנת

זה מאוד לא מומלץ שיהיו בשבוע שלכם מספר ימים בהם אתם לא לומדים בכלל לצד ימים בהם אתם יושבים ללמוד 10 שעות. חשוב לחלק את זמן הלמידה בצורה מאוזנת באופן שבונה שגרת למידה קבועה. כאשר אתם לוקחים הפסקה מהלימודים אתם יוצאים מהמוד וקצת מאבדים מהטכניקה שבניתם. לכן השתדלו לא לצבור פערים ולהיכנס למוד למידה קבוע.

 

האם מומלץ ללמוד ביום או בלילה?

תלוי בכם. יש טיפוסי לילה וטיפוסי יום וכל אחד אפקטיבי בזמנים שונים. לצד זה חשוב לזכור שהבחינה מתקיימת במהלך היום, ולכן יש להרגיל את עצמכם ללמידה בשעות הבוקר/צהריים גם אם אתם טיפוסי לילה.

 

האם כדאי לקחת קורס או ללמוד לבד?

שוב, זה תלוי מי אתם, מה היכולות שלכם, המשמעת העצמית ואם אתם ניגשים בפעם הראשונה. עם זאת, זה מומלץ לקחת קורס גם אם אתם בעלי משמעת עצמית, שכן הצלחה בפסיכומטרי נקבעת לא רק לפי כמה זמן ישבתם ולמדתם אלא גם בפיתוח טכניקות מסוימות. הצלחה בפסיכומטרי תלויה בסופו של דבר בביצוע – גם אם אתם חכמים מאוד ולמדתם רציני למבחן זה לא פשוט לענות על כל כך הרבה שאלות בפרקי זמן קצרים המצטברים לפרק זמן ארוך. קורס פסיכומטרי נותן לכם את הכלים להצלחה במבחן שלא כל כך ניתן לקבל בלמידה עצמית.

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו