אילו מקצועות נלמדים בבאר שבע ולאיזו אוכלוסייה זה מתאים?

לא כולם יודעים זאת, אבל חוץ מהתואר בירת הנגב באר שבע היא גם עיר סטודנטיאלית תוססת עם מגוון רחב של אפשרויות לימודים. היצע מכללות ומוסדות מרשים יחד עם עשרות אלפי סטודנטים שמתגוררים בה הופכים את באר שבע לעיר אקדמית של ממש. בכתבה הבאה נראה אילו מקצועות נלמדים בבאר שבע ולאיזו אוכלוסיות זה מתאים.

 

כל אחד ימצא את מבוקשו

זו אולי קלישאה, אבל בהקשר של באר שבע כל אדם יכול למצוא את מבוקשו, לפחות מבינה לימודית. בעיר נמצאות כמובן אוניברסיטת בן גוריון בנגב אך בצד לה ישנן עוד לא מעט מכללות מעולות, יחד עם קורסים שונים ומסלולים להשתלמויות ולימודי תעודה. אזור הדרום פורה עוד יותר כשבמרחק של פחות משעת נסיעה ניתן למצוא עוד מוסדות לימוד איכותיים כמו ספיר או המכללה האקדמית אשקלון, אשר מציעות מסלולי לימוד ייחודים להן.

ההקשר הדמוגרפי אינו מאוד שונה, ובבאר שבע לומדים מגוון של סטודנטים מאוכלוסיות שונות. בעיר שמרכזת כשלושים אלף סטודנטים יש ייצוג לכל פלח אוכלוסייה מישראל, לרבות ערבים, דרוזים, עולים חדשים וגם נשים חרדיות. האתר חוי ארנפלד – לימודים לחרדיות יודע להכווין כל אישה חרדית ולתת ייעוץ אקדמי איכותי ללימודים בבאר שבע.

 

דוגמאות בבקשה

כמעט כל אחד יודע שניתן ללמוד הנדסה בבאר שבע, זאת מאחר ושמם של המכללה האקדמית סמי שמעון ושל אוניברסיטת בן גוריון יצא למרחקים בתחום זה. היצע שלם של לימודי הנדסה זמין בעיר הדרומית כגון הנדסת חשמל, מכונות, בניין, חומרים, תעשייה וניהול ועוד ועוד.

אך באר שבע לא מסתכמת רק בהנדסה מבחינה אקדמית. בעיר פועלת מכללת קיי לחינוך ולחינוך גופני, כמו גם מכללת גודמן למשחק, סניף של האוניברסיטה הפתוחה המאפשר גמישות רבה עם התואר ועוד מוסדות מעולים. מכללת ספיר שאינה רחוקה מהעיר מציעה לימודי משפטים, קולנוע, עבודה סוציאלית ועוד. כל אלו כמובן מתווספים לאוניברסיטת בן גוריון המפורסמת בה ניתן ללמוד הרבה מקצועות נוספים מלבד הנדסה ,כמו למשל פסיכולוגיה, רפואה, ספרות, חינוך, כלכלה ועוד תחומים מעניינים וטובים.

 

לראות מעבר לדבשת

באר שבע היא בירת הנגב, אך היא ממש לא רק חול וגמלים. אם מסתכלים מעט מעבר לדבשת אפשר להבחין בשפע של אופציות אקדמיות שממש מתאימות לכל אחד. גם לאשה חרדית המטפלת במשפחה וגם לסטודנט חילוני צעיר ורווק. כל סטודנט באשר הוא יכול לשגשג אקדמית בדרום.

נוסף על שפע מקצועות הלימוד יש גם שפע של מלגות המיועדות לסייע לסטודנטים מרקעים שונים. חלקן ניתנות בהתנדבות, אחרות מיועדות לבעלי תנאים מסוימים או לסטודנטים מעוטי יכולת. כך או כך, הן מקילות על חיי הלימודים ומאפשרות השלמת תואר לכל מי שיחפוץ בכך, ללא הבדל דת, מין או אורח חיים.

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו