איך לפתח יצירתיות אצל הילדים שלכם

פיתוח יצירתיות בגיל המוקדם הוכח ככלי מסייע וחשוב ביותר בפתרון אתגרים ובעיות בחיים בדרכים שונות, יצירתיות מעניקה גיוון, כשילדים מקבלים כלים ומקום לפיתוח יצירתיות הם נפתחים לנקודות מבט שונות על החיים ומקבלים לגיטימציה לראות ולבחון אותם מחוץ לתבניות הקבועות.

 

אילו כלים אפשר לתת לילדים שלנו עבור פיתוח היצירתיות?

באתר קיקוס תוכלו למצוא חוברות יצירה ודמיון זוהי דרך נהדרת לתת לילדים לחוות רעיונות, דמויות וציורים שונים מאלו שהם רגילים לראות בגן, טלוויזיה, ספרים ומשחקים.
חוברות חלבלוב הן מגזין לילדים וילדות בגילאי 6 עד 12 שיוצא בפורמט של ספר משחקים "אקטיביטי בוק", מעניק להם מקום ליצירה, פעילויות ומשחק. מגזין זה מגיע במגוון רחב של נושאים.

 

מה זה חלבלובון ומה אופציות הרכישה?

חלבלוב מעניק לילדים חוויה של עיתון מודפס על נייר, דבר שכמעט לא מגיע אל ילדינו היום שלומדים וצורכים את רוב התוכן ממסכים שונים – טלוויזיה, מחשב, טלפון, טבלט, כך תוכלו להשיג זמן נייר במקום זמן מסך תוכלו לרכוש מינוי לשנה 12 גיליונות, בכל חודש תקבלו מגזין שלנו לתא הדואר או עד פתח הבית. חלק מנושאי הגליונות לדוגמא – חיות, מצחיק, טיולים מעולים, 80 משחקים מסביב לעולם, ניסים וניסויים ועוד…

 

טיפים להורים לפיתוח היצירתיות אצל הילדים 

  1. הצגת דוגמאות לעידוד רעיונות – כשילדים ניגשים לדף ריק זה עלול להפחיד אותם או לתת להם מקום ליצור את התבנית הקבועה שהם התחילו להתרגל אליה או ראו במקום אחר כמו תוכנית טלוויזיה / ציור של ילד אחר. דוגמאות לפרוייקטים אחרים ודומים נותנות לילד מושג של כמה יש עוד הרבה דברים אפשריים, דוגמאות רבות ומגוונות יכולות להתחבר אצל הילד.
    כדאי לעודד את הילדים לא להעתיק את הדוגמאות אלא להכניס את האישיות והמחשבות שלהם.
  2. מגוון רחב של חומרים – על מנת לאפשר לילדים להנות מטווח היצירה שלהם תוכלו לספק להם מגוון חומרי ציור ובנייה, גם חומרים לא קונבנציונליים כמו דברים מהטבע, פריטים שניתן להחשיב לזבל כמו פקקי בקבוקים, חתיכות פלסטיק קטנות שהגיעו כחלק מאריזות, קופסאות בגדלים שונים, מרקמים אחרים וכל מה שעולה בראשכם.
  3. התהליך חשוב כמו התוצר אם לא יותר – הישארו עם ילדכם בזמן שהם יוצרים גם אם אתם לא מעורבים בכלל, תוכלו לשאול ולהדגיש את התהליך עצמו, תוכלו לשאול מה הם מתכננים? מה מקור ההשראה שלהם? מה הם צריכים עבור התכנון שלהם והאם הם חושבים שיוכלו לעבוד במחסור של חומר מסוים שהם ביקשו.

 

כמה מילים אחרונות על יצירתיות וילדים

ישנם עוד המון דרכים וגישות לפיתוח יצירתיות אצל הילדים, יצרתיות לא מתבטאת רק ביצירה חומרית, אלא גם בהמצאה של שירים וסיפורים, מציאת שבילים ודרכים, רק דמיון. קבלו והתאימו אליכם כל גישה שמתאימה לכם ולילדים ותהנו מהמשחקיות!

 

כלי כתיבה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו