5 טיפים לכתיבת סמינריון בפעם הראשונה

לכל תואר אקדמאי יש מבנה מסודר שכולל סדרת בחינות והגשת עבודה גדולה בסיום התואר, הלוא היא הסמינריון.

עבדוה זו צריכה לאגד בתוכה את יכולות הכתיבה, הסקת המסקנות, החשיבה הביקורתית והסיכום שהסטודנט רכש במהלך שנות לימודיו.

כמו כן, העבודה איננה מתיימרת לאסוף את כלל החומר הנלמד, אלא היא מתמקדת בשאלת מחקר אחת עליה הסטודנט ינסה להשיב במהלך הכתיבה.

סמינריון היא ללא ספק האתגר הגדול של התואר, אך עם הטיפים הנכונים כל סטודנט יכול להצליח לכתוב אותה.

 

ללמוד היטב את חוקי הכתיבה האקדמאיים

ראשית כל, כתיב תעבודה אקדמאית אינה דומה לכתיבה של ספר או שיר, יש לה חוקים משלה ויש להקשיב להם על מנת לקבל את הציון הטוב ביותר. עבודה שלא נכתבת בצורה אקדמאית לא תוכל לקבל אישור מהמרצה, לכן זה הדבר הבסיסי ביותר שעליכם ללמוד לפני כתיבת הסמינריון.

 

תכנון זמנים

כיוון שכתיבתה עבודה נעשית בזמנכם הפרטי, עליכם ליצור לו"ז מסודר שכולל בתוכו תאריכים לסיום השלבים השונים בעבודה. אם לא תצרו יעדים ברורים אתם תבזבזו את הזמן ולא תשתמשו בו בחכמה. כמו כן, היעדים יאפשרו לכם מנוחה וסדר, כיוון שאתם תוכלו לאפשר לעצמכם לנוח מכתיבה אם עמדתם בזמנים.

 

לתמצת ולסכם

העבודה אינה ספר מחקרי בו צריכים להיכלל כל הפרטים על הנושא. העבודה היא הנימה האישית שלכם מתוך המחקר הצנוע שביצעתם. בשל כך, עליכם לפרט על המחקר שלכם ולהשתמש במקורות מידע, אבל לא לפרט את מקורות המידע והפרטים השונים יתר על המידה. החלק העיקרי הוא הסקת המסקנות שלכם.

 

להביא את עצמכם לתוך העבודה

כפי שנאמר לעיל, העבודה היא הנימה האישית שלכם. לכן, כדאי לכם לבחור נושא שאתם מתחברים אליו באופן אישי ושתרצו להביע את עצמכם מתוכו. בנוסף, המרצים יתרשמו מעבודה שניתן להרגיש מבין מילותיה חיבור אישי, כיוון שמחקרים אקדמאיים יש לאין ספור.

 

לעבדו ביחד או לבד?

השאלה הזו תפגוש אתכם במהלך כתיבת העבודה, והתשובה היא – אין תשובה. עליכם להבין מה טוב לכם, מה יעיל עבורכם, כיצד אתם לומדים יותר טוב, מה מהר יותר וכן הלאה. התשובות לשאלות הללו ייתנו לכם את התשובה שמתאימה לכם, כיוון שזה נושא מאוד אינדיבידואלי.

 

לא לרמות!

חשוב מכל, יש אנשים שמעתיקים, מבקשים מאחרים לכתוב להם את העבודה וכן הלאה. אנו ממליצים לכם להימנע מכך, הן משום שזה עלול לפסול לכם את התואר, והן משום שזה לא ישר. אל תרגילו את עצמכם ברמאות, אלא נסו ללמוד וליהנות מהסמינריון.

 

סיכום

אם אתם מחפשים עצות לכתיבת סמינריון, ייעוץ או הכוונה, תוכל ולהיכנס למגוון אתרי אינטרנט של חברות שמציעות את שירותן בתחום זה. מותר ואפילו כדאי לקבל הכוונה בכתיבת הסמינריון, אז למה לא להשתמש בזה?

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו