למה ללמוד תואר ראשון בחינוך?

"הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות – מחנך בני אדם".

בעזרת חינוך ניתן להוביל לשינוי חברתי, ולהשפיע באופן ישירים על חיים של אנשים.

 

השפעה אמיתית

אתם רוצים להשפיע באמת?  לא פוליטיקה ולא הנדסה לא יטמיעו כזו השפעה על יחידים כמו תחום החינוך. החוויות שאנו עוברים בתור ילדים מעצבים אותנו כמבוגרים, חסך שנולד בילדות או תגובה שהפחידה את הילד, עשויות להתנקם באדם כמבוגר ולגרום לו לפעול ממקום של פחד.

אנו כמבוגרים מלומדי ניסיון יודעים להבחין ולסווג סיטואציות טוב יותר מאשר ילדים, לכן בכוחנו למנוע או לנתב מקרים שעשויים להיות טראומטיים לילד.

 

היציבות של משרד החינוך

תקופת הקורונה הוכיחה לכולנו שלא משנה כמעט מה נלמד, אין דבר כזה ביטחון כלכלי. בזמני משבר, המקצועות שנשארים רלוונטיים הם אלו שקשורים להישרדות, כמו רפואה ומזון וכמובן חינוך – שהרי הילדים לא יכולים לעצור את התפתחותם וכל רגע הוא קריטי ליכולותיהם בעתיד.

תואר ראשון בחינוך לעומת זאת, מספק השכלה בתחום יציב שלא הולך לשום מקום. לא רק התחום עצמו יציב,  אלא גם המשרה – once  נכנסת למשרד החינוך בכלל ולאיגוד המורים בפרט, קשה מאוד להוציא אתכם משם.

 

מסלולי הוראה

דרכי החינוך אינן אוניברסליות, לכל: גיל , תרבות או אוכלוסייה. יש לכל אחד צרכים שונים עליהם צריך לשים דגש. לכן תכניות החינוך מתחלקות לחינוך לגיל הרך, חינוך לבתי ספר יסודיים , חינוך לבתי ספר יסודיים וחינוך מיוחד.

 

תנאים נוחים

כידוע השכר בתחום ההוראה הפורמלית לא גבוה במיוחד, אך למי שתורם רבות למען עיצוב דור העתיד מספקים תנאים נהדרים שלפעמים נעדרים מחברות הייטק.

מלבד השעות הנוחות והחופשים הרבים, למורים מגיעה שנת שבתון כל כמה שנים באופן קבוע.  בנוסף הסתדרות המורים דואגת להמון הטבות מגוונות והנחות שוות שאשכרה משתמשים בהם!

 

האם אני חייב להיות מורה?

ממש לא!

כדי להיות מורה יש צורך לעשות בנוסף לתואר, תעודת הוראה – שהיא זו שמקנה את האישור ללמד. האופציה הנפוצה ביותר היא לעשות את תעודת ההוראה במקביל לתואר.

חוץ מלימוד בכיתות או גנים – מה שנקרא גם לימודים פורמליים, יש צורך ביועצים בתחום החינוך גם בבתי ספר וגם בגופים חיצוניים.בנוסף, תחום הולך ומתפתח הוא דווקא הצורך באנשי חינוך בתחום ההייטק.

 

בין חינוך להייטק

פוטנציאל רווחי גדול טמון בשירותים ומוצרים המיועדים לגיל הרך. זאת וסיבות נוספות כמו רצון להשפיע בחיוב על החברה, מעודדת סטרטאפים רבים להציע פתרונות שישפרו את רמת החינוך.

לטובת כך, יש צורך באנשים מתחום החינוך, שיידעו להסביר מה כדאי לשפר ומה החוזקות אותן צריך לשמר. הידע שנרכש בתואר הראשון הינו ידע מקיף מתחומים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה ותחומים נוספים שכישוריהם נדרשים בכל עבודה.

 

לסיכום

מעבר לנוחות הגלומה בתחום החינוך, הרגשת השליחות והידיעה שהשפעת על חיים של אנשים ספציפיים נותנים משמעות עמוקה לעבודה היומיומית.

 

כובע

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו