למי מתאים להיות מדריך עבודה בגובה

עבודה בגובה היא מקצוע אשר מוכר לאנושות עוד מימי קדם.

כבר בתקופות הקדומות ביותר בהן ידוע לנו על קיום האנושות בנייה לגובה הייתה עניין רציני.

חומות עצומות נבנו לאורך שנים, פסלים עצומים שמוצבים עד היום, כנסיות מרשימות ומרהיבות במיוחד אשר נבנו בידי אדם לפני כמאות שנים.

גם כיום נדרשים אנשים שונים לעבודה בגובה.

אך הדבר הוא אינו עניין של מה בכך.

אדם אשר רוצה להיות מדריך עבודה בגובה חייב להיות מוסמך לעניין ולהבין את השלכות המקצוע. אז למי באמת מתאים המקצוע המסוכן והמרגש הזה ? ומהו בכלל בפועל התפקיד של מדריך עבודה בגובה?

 

מיהו מדריך עבודה בגובה כפי שאנו מכירים היום

בשנים האחרות יש מספר רב שעולה יותר ויותר של עובדים שונים אשר מתים בעבודה בגובה. עבודה בגובה נוטלת עמה סיכון משמעותי של חיי אדם כל יום ויום. הסיכון הגדול בעבודה בגובה אינו תמיד נלקח בחשבון על ידי עובדים שבוחרים בעבודה זו. פעמים רבות העובדים שבוחרים בעבודות בגובה הם אינם בעלי זכות הבחירה לאיזו עבודה ללכת.

אחוז גדול למשל מעובדי בנייה בגובה הם עובדים זרים, שלעיתים אינם מוסכמים או יודעים כיצד לעבוד בגובה מבלי לסכן את עצמם. אותם פגמים וטעויות שנעשים בסביבות עבודה שונות בגובה יכולים להצטמצם בקלות על ידי הדרכה מאורגנת ומפורטת מראש.

במידה וההדרכה אכן נעשית באופן המקצועי ביותר אפשר לצמצם את מספר ההרוגים והפצועים מעבודות בגובה באופן משמעותי במיוחד. למסקנה זו הגיעה מדינת ישראל. בעקבות המסקנה החשובה החליטה מדינת ישראל לחייב כל אדם שרוצה לעבוד בגובה לעבור קורס עבודה בגובה .

בקורס זה יוכל האדם העובד בגובה להבין כיצד לבצע את עבודתו בצורה המקצועית והמדוייקת ביותר ובכך למנוע מעצמו נזקים קשים שעלולים להקשות או לסיים את חייו. בהתאם להחלטה זו החליטה מדינת ישראל להסמיך עובדי גובה שונים כיצד להדריך עובדי גובה חדשים באופן המדוייק והנכון.

 

הקריטריונים לקורס הדרכת עבודה בגובה

חשוב להבין שיכולים להיות אנשים שונים שיתאימו לתפקיד זה אך הם אולי לא יעמדו בקריטריונים שקבעה מדינת ישראל עבור מדריכי עבודה בגובה. הקריטיון הראשון הוא ניסיון של לפחות שנתיים בתחום והן למנהלי עבודה בטיחותיים. בנוסף לכך על האדם לגלות נכונות לקורס ולעבור אותו בציון כמה שיותר גבוה.

 

למי תתאים העבודה והלמידה בקורס מדריכי עבודה בגובה

  1. גולשי מעטפת מסוגים שונים
  2. עובדי סולמות שונים אשר מכירים את המקצוע
  3. אנשי במות שונים
  4. אנשים בעלי ניסיון על עבודה בגגות
  5. אנשים שאינם פוחדים מגבהים
  6. אנשים בעלי כושר גופני גבוה יחסית

 

זכרו כי במידה ותתאמצו תוכלו להגיע לתפקיד

חשוב להבין כי מאחורי כל חלום גדול עומדת עבודה קשה ומסירות. במידה ואתם נחושים ביותר להיות מדריכי עבודה בגובה אך אינכם עומדים בתנאים תוכלו לבקש בקשה מיוחדת אשר תאפשר לכם לקבל נסיון בפרק זמן קצר יותר או לעבור את הקריטריונים ללא פרמטר מסוים. בהצלחה !

פועלים

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו