כיצד להתנהל נכון במקרה של חשד לרשלנות רפואית?

לא כל סיבוך בהליך רפואי יחשב לרשלנות אך ישנם מקרים בהם עולה חשד. במצבים שכאלה מומלץ לפעול בזריזות. התייעצות עם עורך דין עומדת בראש הרשימה לצד החובה של המטופל לדאוג לבריאותו. במאמר זה נפרט מהו אופן ההתנהלות המומלץ 

 

תגובה מהירה

מקרים של רשלנות רפואית נחשבים למורכבים וקשים להוכחה. הצורך להוכיח את הקשר הסיבתי בין המעשה לתוצאה אינו פשוט וחוות דעת של מומחה יכולה להיתקל בחוות דעת נוגדת. לכן כאשר עולה חשד לרשלנות רפואית יש לפעול בהקדם האפשרי.

סיטואציות שכאלה אינן פשוטות, מטופל שאינו מרוצה מטיפול הרפואי שקיבל צריך, בראש ובראשונה, לדאוג לבריאותו, במיוחד אם היה מדובר בהליך רפואי דחוף או הכרחי. אך במקביל לכך, הוא ו/או מקורביו צריכים להתחיל את התהליך הבדיקה. דרך אחת היא לחפש מידע ראשוני באתרי אינטרנט העוסקים בנושא, כל הפרטים כאן .

 

צעדים ראשונים הכרחיים

כדי להבין אם אכן התרחשה רשלנות רפואית, עדיף כי המהלך הראשון בנושא יהיה פניה לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. שיחת התייעצות אתו תבהיר למטופל אם החשד מוצדק ואם כן מהם הצעדים הבאים שחובה לעשות. על המטופל לתעד את רשמיו כאשר הזיכרון עדיין טרי ולאסוף כמה שיותר מידע על ההתרחשויות.

עורך הדין ימקד אותו בכיוון הנכון. כמו כן, רצוי לתעד את הנזק שנגרם, ככל שהדבר אפשרי. לדוגמה: אם מדובר בניתוח קוסמטי יש לתעד את האזור המנותח. לצד זאת, על פי חוק, מוסדות רפואיים מחויבים לתעד ולשמור רשומות רפואיות ולמטופל יש את הזכות לקבל אותם.

עורך דין זקוק למידע זה לצורך התייעצות עם מומחה שיכתוב לו חוות דעת לגבי סיכוי התביעה. אם המוסד הרפואי המטפל יידע את המחלקה המשפטית כי תתכן אפשרות לתביעת רשלנות, מידע זה יועבר לחברת הביטוח שעשויה לחקור את המקרה. במקרה שכזה, המטופל אינו מחויב לשתף פעולה ועורך דינו, ימליץ לו להימנע מכך.

 

החיים נמשכים

תביעות רשלנות רפואית עלולות להמשך שנים. אין זה חריג לקבל פיצוי גם לאחר 5 שנים. לכן חשוב לחזור לשגרת החיים בהתאם להנחיות הרופאים. אם יינתן אישור לחזור לעבודה, מומלץ לעשות זאת ואם הרופאים ימליצו על מנוחה לתקופה מסוימת, מומלץ לציית.

במקרה הצורך, עורכי דין ינחו את לקוחותיהם בנושא ויזכירו להם כי יתכן וחברת הביטוח תנסה למצוא פגמים והתנהגויות חריגות של התובע לצורך הצגתם במשפט הרשלנות הרפואית, אם יתרחש.

 

פרק זמן לחשוב

במקרה והסיבוך הרפואי הנחשד כרשלנות רפואית היה טראומתי, יתכן כי מטופל יחליט לדחות את ההליך המשפטי, עקב הצורך להתאושש. לכן עליו להיות מודע כי המועד האחרון האפשרי להגשת תביעה הוא 7 שנים לבגיר, אם אפשרות להארכה לעשור אם הוכיח התובע כי לא היה מודע לעובדות בעלות משקל מהותי. במקרה של קטין, תקופת ההתיישנות תחול עליו שבע או 10 שנים לאחר הגיעו לגיל 18.

 

הסכם עם עורך הדין

לאור המורכבויות בתביעת רשלנות רפואית בחירת עורך הדין הנכון היא קריטית. עורך דין רשלנות רפואית מיומן ידע כיצד לפעול מהרגע הראשון. לכן כדאי לוודא כי ההסכם בין עורך הדין ללקוח ברור לשני הצדדים.

במקרים של רשלנות רפואית שכר הטרחה יגבה מהפיצוי שיינתן לתובע, במקרה ויינתן. לכן יש לסכם עם עורך הדין על גובה האחוזים מהפיצוי ומהם ההוצאות הכספיות הצפויות של הלקוח במהלך הליך זה.

רשלנות רפואית

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו