היכן ניתן ללמוד ערבית מדוברת בבאר שבע והסביבה?

מתבאסים שלא השקעתם בשיעורי השפה הערבית בבית הספר היסודי? מעוניינים להעשיר את השפות שלכם וסוף סוף ללמוד ערבית כשפה המתבקשת ביותר לדעת לדבר, לקרוא

ולכתוב במדינה שלנו? מתלבטים איך להתחיל? המשיכו לקרוא על קורס השפה הערבית דיגיטלי או בסניפים הפרוסים ברחבי הארץ.

 

ערבית מדוברת?

זה לא משנה אם תבחרו ללמוד קורס ערבית אונליין או בכיתה פרונטלית העיקר שתוכלו להתאמן כמה שיותר על השפה החדשה שאתם רוכשים לעצמכם. ערבית מדוברת היא בעצם השפה הנפוצה והמשומשת בעשרות מדינות רחבי העולם כמו כן ישראל. רכישת שפה זו תקנה לכם פתח רחב לאופציות תקשורת עם מיליוני אנשים דוברי השפה בכל העולם.

 

למה חשוב ללמוד ערבית מדוברת

לחשיבות למידת השפה המדוברת ישנן מספר סיבות:

  • הערבית המדוברת היה שפת חיי היום יום של ערביי ישראל ועשרות מדינות נוספות בעולם, הערבית הספרותית קיימת בספרים ובחדשות אך התקשורת הנכונה והמתאימה יותר בין אדם לאדם היא השפה המדוברת, מה גם שניתן לדבר ולתרגל אותה בצורה פשוטה יותר רק על ידי שיחה ללא צורך בלמידת מעמיקה של קריאה וכתיבה אם אין רצון באלו.
  • תופתעו או שלא לגלות מילים רבות שנמצאות באוצר המילים העברי מבלי לשים לב בכלל שהן שאולות מהערבית, ידיעה של שפה זו יכולה להשלים תמונה רחבה יותר של הבנת השפות והחברות השכנות גם יחד.
  • הערבית הינה שפה רשמית במדינת ישראל והיא משומשת על ידי 20% מכלל האוכלוסייה בישראל לכן מי שמכיר ומתמצא בה יוכל להכיר ולהעמיק טוב יותר בהבנת המפה הדמוגרפית, תרבויות ואנשים.
  • צעד קטן עבור תוצאות גדולות – הסכסוך הפוליטי בין דוברי השפה העברית לערבית קיים מזה שנים רבות, כשרוב הערבים יודעים ומכירים את השפה העברית ידיעת השפה הערבית תהיה חלק משמעותי מגישור על הפער בין הקהילות ובעיקר בין בני אדם גם אם אינם קשורים באופן ישיר למקבלי ההחלטות.

 

איך לומדים ערבית

הדרכים ללמידת השפה שונות וכל קורס יועבר בשיטת לימוד שונה. נושאי הלימוד העיקריים בקורס רמה ראשונה הם לימוד האותיות והגייה נכונה שלהן, דגשים על הלהגים השונים והאזורים בהם משתמשים בכל להג, ברכות נימוס כלליות ובסיסיות, אוצר מילים ובנייני שייכות לצד פיתוח יכולת לבנות משפט נכון. בנוסף על מנת להבין גם את התרבות ולא רק את השפה ילומדו כללי "עשה אל תעשה" בחברת הערבים.
בלימודים המתקדמים יותר יושם דגש רק על אופן השימוש בשפה – שטף דיבור, סימולציות שיחה וכו'.

 

לסיכום

לימודי השפה הערבית בשילוב היכרות עם העולם הערבי – מנהגי החברה, כללי נימוס, תרבות ואנשים הינם מומלצים לכל מי שאפילו מעט מתעניין בכך עבור כל סיבה שהיא. בכל שיטת לימוד ואופי הקורס מומלץ לתרגל את השפה החדשה כמה שיותר בכל רגע נתון.

תלמידה

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו