אילו כלים חשובים ניתן ללמד ילדים בקורס דיבייט

דיבייט הינו פורמט מוסכם בו הצדדים עורכים דיון בנושא ספציפי.

נושאי הדיון בדיבייט מגוונים וישנם מספר פורמטים שונים, כאשר לכל פורמט יש מערכת כללים שונה במקצת.

אמנות הדיבייט מאפשרת, הן למבוגרים והן לילדים לחדד מיומנויות קיימות ולרכוש כלים משמעותיים שיוכלו לשרת אותם גם בהמשך החיים.

במאמר זה נרחיב לגבי הכלים והיתרונות שקורס דיבייט יכול להנחיל לילדים ולנערים המשתתפים בו.

 

המורכבות של סוגיות שונות

בקורס דיבייט לומדים כיצד ניתן לחשוב על כל סוגיה בצורה מורכבת. היכולת להגן על עמדות שאתה לא בהכרח מאמין בהם, מאפשרת למשתתף להבין כי גם לצד השני יכולים להיות טיעונים חזקים. דיבייט מסייע להבין שהעולם לא מתחלק תמיד לשחור ולבן. זה יכול ללמד ילדים להיות סובלניים ומכילים יותר כלפי אנשים השונים מהם מבחינת דרך חיים והשקפת עולם.

 

בניית טיעון ותעדוף

בקורס דיבייט לילדים לומדים כיצד צריך לבנות טיעונים. הכלי של בניית טיעון מלמד איך לסדר את המחשבות ולהפיק מרצף רעיוני טיעון מובנה. הילדים לומדים ניצול נכון של זמן מוגבל וכיצד ניתן לתעדף רעיונות ונושאים בהתאם לחשיבותם. הם לומדים באיזה אופן הטיעון המשכנע ביותר הוא הטיעון החשוב ביותר בכל נושא.

 

הופעה מול קהל

כלי חשוב נוסף אותו לומדים בקורסי דיבייט הוא מיומנות הפרזנטציה וההופעה מול קהל. הילדים יכולים ללמוד כיצד יש להגיש את הטיעונים בצורה הנכונה והמשכנעת ביותר. כשרוצים להעביר מסר, בין אם בחיים או לפאנל של שופטים, צריך לדעת היכן לשים את הדגשים הסגנוניים. כיצד לעשות שימוש בידיים ובקול, על מנת להעביר את המסר באופן החד והברור ביותר שאפשר.

 

תרבות דיון

במסגרת דיבייט לכל דובר יש זמן להעלות את הטיעונים שלו. ניתן להעלות שאלות באופן ממוקד ומנומס באופן שמכבד את הזמן של הדובר. שיטת השיח בדיבייט מעודדת העלאת טיעונים מנומקים על פני צעקות או הרמת קול. הכלי של ניהול דיון באופן תרבותי מקרין על התנהגות כללית ועל היכולות לנהל שיח תרבותי ומכבד באופן רוחבי.

 

יכולת מילולית

לפי הצורה שבה אנו מתבטאים באופן מילולי ניתן לדעת עלינו דברים רבים. בקורס דיבייט לילדים. רוכשים את הכלים להתבטא טוב יותר. הלמידה של המילים הנכונות והמתאימות להעברת רעיונות מורכבים במסגרת קורס דיבייט יכולים לשמש את הילד גם מחוץ לדיבייטים. באמצעות למידת אופן השימוש באינטונציה ובקצב הדיבור הנכון הם למעשה רוכשים מיומנויות להתבטאות ורבלית.

 

רכישת מגוון כלים בקורס דיבייט

לסיכום, קורס דיבייט לילדים ונוער יכול להקנות למשתתפים בו מגוון כלים חשובים להמשך חייהם. בין היתר הם לומדים כיצד יש לגשת לסוגיות מורכבות מכיוונים שונים, כיצד לשפר את יכולותיהם הוורבליות וכיצד לנהל דיון תרבותי ומכבד בכל סוגיה. הקורס יכול לסייע להם להתגבר על פחד להופיע בפני קהל, לחזק את ביטחונם העצמי ולשפר את יכולת הפרזנטציה שלהם.

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו