תהליך התמודדות עם ביטוח לאומי

כל השנים אנו משלמים למוסד לביטוח לאומי על מנת שיהיו שם בעת הצורך ויתנו לנו גב בין אם מדובר על דמי אבטלה או הבטחת הכנסה ובין אם על קצבת נכות, אובדן כושר עבודה או סיעוד. המאמר יפרט כיצד להתמודד עם הביטוח הלאומי בנושאים שונים.

 

ההתמודדות עם הביטוח הלאומי

בעת צרה הביטוח הלאומי הוא המקום שצריך לתת מענה, למרות זאת אנשים רבים נתקלים בבירוקרטיה ובקושי להתמודד לבדם בוועדות רפואיות. למרות זאת, בשנים האחרונות חל שיפור במערכת. מילוי הטפסים נגיש ומהיר יותר כיוון שהוא נעשה בצורה דיגיטלית והמענה של המוסד מהיר יותר בפניות מקוונות ובתביעות שאינן מצריכות וועדות.

למשל, כשהחל משבר הקורונה למדו בביטוח הלאומי לתת שירות מהיר ומקוון הן מבחינת דמי האבטלה והן מבחינת המענקים. ביחד עם זאת, אנשים המוזמנים לוועדות רפואיות על מנת לתבוע קצבת נכות, קצבת סיעוד או אובדן כושר עבודה מתקשים להגיש תביעות לעמוד בפני הוועדות הרפואיות. לכן רובם מגיעים בליווי עורך דין המתמחה בשירות לו הם זקוקים.

 

כיצד להתמודד עם תביעת סיעוד?

האוכלוסייה המבוגרת היא זו המגישה בדרך כלל תביעות סיעוד לביטוח הלאומי. מדובר על אנשים שהיכולת שלהם לתפקד ביום יום נפגעת והם זקוקים לסיוע סיעודי או לפיצויים. על מנת לקבל זכאות לפיצוי או סיוע מגישים תביעה ועוברים מבחן תפקודי של 6 תפקודים, מתוכם מספיק שיהיו שלושה תפקודים ליקויים. התפקודים הנבדקים הם היכולת לעמוד, לקום ולשבת לבד, להתלבש ולהתפשט לבד, לאכול ולשתות לבד, להתרחץ לבד, להתנייד לבד ולשלוט בסוגרים. בנוסף, מצב בו יש תשישות נפש הפוגע באדם מבחינה קוגניטיבית כמו דמנציה או אלצהיימר מזכה בסיוע. כל מגבלה אותה בוחנים צריכה גם להיות מגובה במסמכים רפואיים על מנת שהתביעה תצליח.

 

כיצד להתמודד עם תביעות נכות?

במהלך החיים קורים דברים לא צפויים כמו תאונות עבודה, תאונות דרכים, מחלות כרוניות, התדרדרות במצב רפואי, ניתוחים שכשלו ומצבים נוספים שגורמים לאדם לאבד את כושר העבודה באופן חלקי או מלא ולקבל דרגת נכות. כדי לקבל הכרה לקצבת נכות צריך להביא מסמכים רפואיים התומכים בבעיות הרפואיות ולעבור וועדה רפואית במוסד לביטוח הלאומי. לאחר הגשת התביעה ובהתאם לרמת ההכנסה, מקבלים זימון לוועדה שבודקת את התובע על פי הליקויים השונים. כל ליקוי מקבל דרגת נכות לפי הסוג והרמה שלו.

ניתן עוד לפני התביעה לבדוק בספר הליקויים של הביטוח הלאומי מהי דרגת הנכות של הליקויים. בוועדה יושבים רופאים מומחים שבוחנים את המסמכים הרפואיים ובודקים את התובע פיזית. כאשר מגיעים מלווים בעורך דין ההתייחסות של הוועדה שונה. הם יותר קשובים ומתמקדים במה שעורך הדין מכוון אותם להתמקד ולכן רוב התביעות הללו מסתיימות בתוצאות טובות. לסיכום, ההתמודדות עם הביטוח הלאומי אינה פשוטה בכל נושא למרות שישנו שיפור של השירות בתקופה האחרונה.

ביטוח לאומי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו