מדוע כדאי להקים בימים אלו פעילות עסקית דווקא בעיר באר שבע?

עיריית באר שבע חרטה על דגלה לעזור וללוות יזמים חדשים שמעוניינים בפתיחת עסק בעיר.

עסקים רבים נפתחים בעיר בשנים האחרונות.

אפילו מדינת ישראל הכניסה את באר שבע לאחת הערים בהם היא תומכת ומעניקה מענקים ליזמים חדשים המעוניינים לפתוח עסק בעיר.

 

תמיכת עירייה

באר שבע הקימה חברה עירונית ששמה "יעדים" אשר אחראית על הפיתוח העסקי בעיר באר שבע. מטרתה וייעודה של חברת "יעדים" ללוות את היזמים אשר מעוניינים לפתוח עסק בעיר באר שבע.

עיריית באר שבע יצרה סקר מקיף בעיר אשר מסווג סוגים רבים של עסקים אשר יש בהם חוסר בשכונות העיר, על פי דעת התושבים. יזם המעוניין להקים עסק חדש בבאר שבע יכול להיכנס לאתר העירייה ולחפש את הסקר ששמו "בקרוב אצלנו". המידע בסקר יכול לסייע רבות ליזם לקבל החלטה איזה סוג של עסק במידה ויש התלבטות מצידו. בנוסף, הסקר "בקרוב אצלנו" יכול לספק ליזם שמבקש לפתוח סוג ספציפי של עסק, לדוגמא: מסעדה, או מספרה או אפילו מכון כושר, לדעת באילו שכונות קיים מחסור, לדעת התושבים, לאותו עסק. ההבדל בין לדעת האם תושבי השכונה מעוניינים באותו עסק או שלא, יכול להיות הבדל משמעותי וקריטי לעסק ולהתפתחות העתידית שלו.

 

תמיכת המדינה

על פי החלטת המדינה, העיר באר שבע נחשבת ל"אזור עדיפות לאומית". ככזו, מדינת ישראל מעניקה מענקים והטבות ליזמים המחליטים לפתוח עסק בבאר שבע. ההטבות והמענקים משתנים בין סוגי העסק השונים, כמות העובדים, האזור בבאר שבע בו העסק יוקם ופרמטרים נוספים. אך בהחלט מדובר במענקים ובהטבות אשר יכולים לעזור מאוד ליזם מתחיל ולתת את הדחיפה הראשונית להקים את העסק שתמיד חלמת עליו. עוד על המענקים מטעם מדינת ישראל ניתן למצוא באתר משרד הכלכלה.

 

אזורי בילוי והייטק בבאר שבע

בעשור האחרון באר שבע התפתחה מאוד מבחינת מקומות הבילוי וחברות ההייטק שבה וכמות משרדים להשכרה בבאר שבע. מסעדות, מועדונים ומתחמי בילוי חדשים נפתחו בעיר, אשר חלקם בסמוך למשרדי העסקיים ומתחמי ההייטק. הסטודנטים הרבים אשר לומדים באוניברסיטת באר שבע ונשארים לגור בעיר גם בתקופת הלימודים יצרו חיי לילה תוססים ומגוונים בעיר.

 

פחות בירוקרטיה

עיריית באר שבע, באמצעות החברה העירונית "יעדים" מלווה את היזמים החדשים. החברה העירונית תעזור ותבדוק את כדאיות וכלכליות הפרויקט, ללא כל תלות, כמובן, ובחירה של בעל העסק כיצד להתנהל. בנוסף, במקרים בהם יש צורך בהקצאת קרקעות החברה העירונית תלווה את היזם ותהיה פנויה עבורו להתייעצות ולהסברים. כמו כן, היזם יקבל, אם ירצה בכך, ליווי בהגשת תוכניות בנייה, במידה וישנם כאלה, לגורמים המוסמכים.

 

לסיכום

העיר באר שבע התפתחה מאוד בשנים האחרונות מבחינת כמות העסקים, וצמאה לקבל אליה יזמים נוספים ונותנת עזרה, ליווי וכלים לתפעול עצמי ליזם המתחיל. גם המדינה עצמה מעודדת יזמים צעירים להקמת עסק בעיר. הכלים והעזרה שמציעה העיר והמדינה יכולים לעזור רבות לעסק מתחיל ולהשפיע על קצב התפתחות העסק ויציבותו הכלכלית.

 

גרף נתונים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו