מה חשוב להכיר לפני בקשה להחזר מס לשכירים בבאר שבע?

המחיה במדינת ישראל איננה זולה, ומה שהופך אותה לכזאת הוא בין היתר עול המיסים.

העובדים השכירים מביטים במס שנגבה מהם כתוצר מוגמר שעולה בתלוש השכר שלהם, מה שאומר שהם לא צריכים לבצע שום פעולה יזומה לשם תשלום המס או להתנהל באופן ישיר מול רשות המיסים.

פעמים רבות המס שנגבה מהעובד השכיר לא מתכנס עם גובה המס שאמור היה להיגבות בפועל, ואין לעובד חסר הידע שום דרך לגלות זאת.

לשם הבדיקה, רבים מגישים בקשה להחזרי מס ובוחנים את זכאותם.

אם אתם שכירים בבאר שבע, ומתכננים להגיש בקשה להחזר מס, חשוב להכיר מספר דברים ראשית.

 

שלבי חישוב המס במדינת ישראל

כדי לחשב את גובה המס עבור כל אזרח במדינת ישראל, רשות המיסים פועלת לפי מספר שלבים:

  1. ריכוז ההכנסות
  2. חישוב ההכנסה החייבת
  3. חישוב סכום המס לפני זיכויים ונקודות זיכוי
  4. חישוב סכומם של נקודות הזיכוי ושל הזיכויים האישיים
  5. חישוב סכום המס המגיע
  6. חישוב הפרש המס לטובת תשלום או החזר

בשלב הראשוני נערך ריכוז של כלל ההכנסות, אלו שנצברו בתוך מדינת ישראל ואלו שמחוצה לה (בכפוף לאמנה למניעת כפל מס). לאחר מכן, נערך חישוב של ההכנסה החייבת במס, תוך התייחסות לפרמטרים של הוצאות, קיזוזים, פטורים וניכויים אישיים. לאחר חישוב סכומי המס, נקודות הזיכוי והזיכויים האישיים, נעשית בדיקה לסכום ששולם לטובת מס. אם מבחינים בהפרש חיובי, המשמעות היא שיש חוב לתשלום, ובמידה וההפרש הוא שלילי, יהיה סכום להחזר.

 

אלו הם הזכאיים להחזרי מס

השכירים שזכאיים לקבלת החזרי מס, הם מי שמשכרו נוכה מס בגובה שעולה על גובה המס המקורי שאמור היה להיות. כמו כן, מי שהתחוללו בקרבו שינויים לאורך שנת המס- אישיים ומקצועיים כאחד, והוא לא דיווח על כך בזמן למס הכנסה, יכול להיות זכאי גם כן להחזרי מס.

 

כיצד מגישים בקשה להחזרי מס?

את הבקשה להחזרי מס ניתן להגיש באופן עצמאי לרשות המיסים. הבקשה צריכה לכלול טופס 135, בצירוף של טפסים המעידים על ההכנסות השנתיות של מגיש הבקשה ושל בן\ בת זוגו, ביניהם טופס 106, טפסי 806, אישורים על תגמולים במידה והיו כאלו, טופס 161 ואישורים מהבנק.

 

אין לכם פנאי לכך? פנו לגורם מוסמך שיסייע לכם בתחום

מרבית מגישי הבקשה להחזרי מס לא מבצעים זאת עצמאית, אלא פונים לגורם מוסמך בעולם המס שמגיש אותה עבורם. בין הגורמים שיכולים לסייע לכם ישנם רואי חשבון ויועצי מס. הדרך הנפוצה והנוחה יותר, שהלכה ותפסה תאוצה בשנים האחרונות, היא הגשת בקשה להחזרי מס דרך חברה מתמחה. באתר זה למשל https://indigofinance.co.il/החזרי-מס/החזרי-מס-לשכירים/, תוכלו לקרוא על אחת מן החברות בתחום, אשר מגישות את הבקשה עבור השכיר.

 

מחשבון וכסף

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו