מה ההבדל בין קרן השתלמות לקופת גמל להשקעה?

בעולם בו הכל נגיש, הרצון לרמת חיים גבוהה יותר גובר מיום ליום.

על כן, התחום הפיננסי בחיינו, הופך לרלוונטי יותר מאי פעם.

מבוגרים, נוער, ואף ילדים קטנים יותר, מעוניינים להרוויח כסף, ולאט לאט להפוך עצמאיים.

על כן, חשוב מאוד להכיר היטב את כל הנושאים הרלוונטיים לתחום זה.

קרן פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, ותוכניות חיסכון, הם רק חלק קטן מעולם ענק. 

אם גם אתם, רוצים לדעת מה פירוש כל המושגים האלו, ומה ההבדל ביניהם, הגעתם למקום הנכון.

 

קופת גמל

דבר ראשון, עליכם להבין מהי קופת גמל. קופת גמל, היא מעין תוכנית חיסכון, או יותר נכון מעין קופת חיסכון. קופת גמל יכולה להיות, קרן פנסיה, קרן השתלמות, ביטוחים שונים, ועוד. קיימות קופות גמל, אשר אינן מכוונות לטווח ארוך, אלא משמשות לחיסכון לטווח קצר.

 

קופת גמל להשקעה

סוג אחד של קופת גמל, נקרא קופת גמל להשקעה. קופת גמל זו, מתאימה לכל אדם אשר מעוניין לחסוך, עד גיל הפרישה. את הכסף מהקופה הזו, ניתן למשוך בכל שלב בחיים, ללא קנסות, או תנאים שונים אחרים. עם זאת, יש עליכם לשלם תשלום מס על הכסף שנצבר, אשר לרוב גובהו יהיה עשרים וחמישה אחוזים, מהרווח הקיים בקופה. לעומת זאת, אם תבחרו למשוך את הכסף, לאחר גיל הפרישה, תקבלו הנחה משמעותית על תשלום המס, אותו אתם מחוייבים לשלם.

 

קרן השתלמות

קרן השתלמות, היא סוג של קופת גמל, המשמשת כיום כתוכנית חיסכון, לטווח בינוני. במקור, נועדה הקרן לשמש את העובדים, על מנת לממן השתלמויות, והעשרות שונות, כמו כנסים מקצועיים, ולימודי המשך. תוכנית זו, היא התוכנית היחידה כיום, שלא מיועדת לטווח ארוך, ולא משלמים עליו מס. לכסף אותו אתם צוברים בקרן, אין מגבלות שימוש וניתן לנצל אותו, לכל מטרה וצורך. מסיבה זו, הפכה דרך זו לקופת חיסכון שכיחה מאוד, אשר נטולה ממס, ומשומשת לכלל הצרכים שלכם.

 

מה מחייב החוק

על פי החוק, מחויב המעסיק, להפריש כספים לקופת גמל להשקעה. מעסיק, שאינו מפריש כספים לקופת גמל, עובר על החוק. לעומת זאת, אין בחוק חובת הפרשה של המעסיק, לקרן השתלמות. עם זאת, ישנם מגזרים המחייבים מעסיקים להפריש לקרן השתלמות. חשוב לדעת, כי עובד שכיר,  שמעסיקו אינו מחויב לבצע הפרשות לקרן השתלמות, אינו יכול לפתוח בעצמו קרן השתלמות. בנוסף, אינו יכול להפקיד בעצמו, כספים לקרן השתלמות קיימת כשכיר, אם המעסיק אינו מפריש את חלקו.

 

אז מה ההבדל

קיימים מספר הבדלים בין שתי התוכנית, אשר נראים קטנים לעין, אך יכולים להיות משמעותיים מאוד. קרן השתלמות, הינה תוכנית חיסכון, בה הכספים יכולים לשמש לכל מטרה, בדומה לקופת גמל להשקעה. ההבדל, הוא טווח ההשקעה, אשר קצר יותר בקרן השתלמות. בנוסף, הוצאת הכספים מקרן השתלמות לא דורשת תשלום מס. דברים אלו יכולים להוות פקטורים קריטיים ביותר בעתידכם, ולכן כדאי לדעת אותם.

 

שעון ומטבעות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו