3 שלבים לקבלת הלוואה לחשבון מוגבל בבנק

חשבון מוגבל בבנק הוא עול קשה מנשוא במציאות הכלכלית במדינה כיום, אך חשוב לדעת כי אין זה אומר שלא נוכל להתקיים כלכלית, וישנן דרכים נוספות לקבל הלוואה.

אבל כיצד?

אמנם בנקים לא ממהרים לחלק הלוואות ללקוחות בעלי חשבון מוגבל, אך לא מעט גופים חוץ בנקאים יכולים לסייע. אם כן הנה כל מה שצריך לדעת על הליך לקיחת הלוואה:

 

מהו חשבון מוגבל בבנק?

חשבון נהיה מוגבל על ידי הבנק במידה וחזרה כמות מסוימת של צ'קים, בטווח של שנה. במקרה כזה הבנק מכריז על החשבון כמוגבל ומידע זה נמסר לכלל הבנקים בארץ. במקביל, הבנק רשאי להגביל גם את אמצעי התשלום המקושרים לבעל החשבון, דוגמת השימוש באשראי ובצ'קים.

במקרים אלו ישנן השלכות כואבות לבעל החשבון בעיקר במוניטין ויכולת הפרנסה שלו.

 

האם עדיין אפשר לקבל הלוואה?

כפי שציינו, כאשר יש הגבלה על החשבון המידע זמין לצפייה על ידי כלל הבנקים בארץ ולכן הסבירות לקבל הלוואה דרך הבנקים היא נמוכה בהרבה. יחד עם זאת, אין זה אומר שלא ניתן לפנות לגופים חוץ בנקאיים לקבלת סיוע.

לא מעט גופים מאפשרים הלוואה למוגבלים בבנק אשר תנאיה מטיבים יותר למצב העדין והרגיש בו נמצא בעל החשבון.

 

ממי אפשר לקחת הלוואה?

ניתן לקחת הלוואה מכמה גופים חוץ בנקאיים, אך חשוב לציין כי כל הצעה, מכל גוף, יכולה להיות שונה ועלינו לשקול היטב איזו הכי מציאותית ומשתלמת עבורנו.

ניתן לקחת הלוואות מחברות אשראי, בהן סביר כי הריבית שתוצב לצד ההלוואה תהיה גבוהה אף מזו שנקבל בבנק. בנוסף, ניתן לקחת הלוואה על סמך קרנות הפנסיה והביטוח שלנו אך חשוב לזכור כי כסף זה מיועד לשימוש עתידי ובעת מקרי חרום, כך שפחות מומלץ לבחור בדרך זו, אם אין אנו בטוחים שנוכל להחזיר את ההלוואה כראוי. לבסוף, קיימות קרנות גמ"ח, המתקיימות מתרומות, אשר מאפשרות הלוואות מיוחדות למוגבלים, אך לא בסכומים גבוהים.

 

מה הליך ההלוואה?

קבלת הצעה

ראשית עלינו לפנות לכמה גופים בהם בחרנו, על מנת לקבל הצעה מכל אחד ואחד. חשוב לזכור כי לא גוף בהכרח יסכים לתת לנו הצעה כלל אבל אין זה אומר שצריך לחתום על הראשונה שנקבל. נבחן כל הצעה ונשווה את הסכומים המוצעים, כמו גם הריביות שהגוף המלווה דורש.

 

תכנון החזר

לאחר בחינת תנאי ההלוואה, עלינו גם לתכנן כיצד נחזיר את ההלוואה לפי כל תכנית שהוצעה. וכך על פי התכנון הכי מציאותי ועל פי התנאים הכי הוגנים נבצע את ההחלטה המושכלת ביותר בנוגע לתכנית הלוואה.

 

חתימה

לבסוף, נחתום על ההלוואה מול הגוף, ואף במידת הצורך נדאג שעו"ד יבדוק את החוזה לפני.

 

לסיכום

אם חשבוננו מוגבל עדיין ישנם גופים המאפשרים לקיחת הלוואה, אותה עלינו לשקול היטב טרם חתימה.

 

דולרים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו