פיתוח אפליקציות – איך זה עובד?

הטלפון הנייד שלנו עמוס ביישומים שידועים בתור אפליקציות, ואם שאלתם את עצמכם איך בדיוק עובד הפיתוח של אותן אפליקציות, אנחנו כאן כדי לתת לכם תשובה לשאלה הזו. בניגוד למה שאולי אפשר לחשוב, פיתוח של אפליקציה הוא לא דבר מסובך, אולם כדי לעשות אותו צריך לעבור בכמה תחנות.

 

איך מפתחים אפליקציות

קורס פיתוח אפליקציות הוא למעשה הדרך המרכזית שלכם לפתח אפליקציה. כמו כתיבה של קוד תוכנה, גם כאן יש ידע שאותו תוכלו לרכוש בקורס, ויחד עם ניסיון מעשי תוכלו גם אתם להחזיק בכל הכלים הנדרשים לפיתוח אפליקציה. כמובן, הידע הוא רק השלב הראשון בתהליך, וכדי שבסופו תהיה לנו אפליקציה מוכנה, יש מספר שלבים שצריך לעבור בדרך.

לפתח אפליקציות

פלטפורמות פיתוח

השלב הראשון הוא לבחור את הפלטפורמה ואנשי המקצוע שאמורים לבנות לנו את האפליקציה, כאשר עומדות לפניכם לא מעט אופציות, ומה שחשוב זה לבחרו את המתאימה מהן. פיתוח אפליקציות בפאלטר היא אופציה מומלצת, אבל בכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע שבונים לכם את האפליקציה כדי שבסופו של דבר היא תפותח על גבי פלטפורמה שעונה על הצרכים שלכם.

 

אפיון צרכים

השלב השני הוא זה שבו נאפיין את הצרכים. לכל אפליקציה יש בסופו של דבר ייעוד ברור, קהל יעד שעבורו היא מיועדת וכמובן קווים כלליים שאמורים להנחות את המפתח. בשלב האפיון אנחנו לא יורדים לפרטים של הפיתוח אבל כן משרטטים קווים שיאפשרו לנו להתחיל את הפיתוח עצמו ולהבין איך לתכנן נכון את התהליך. אפיון נכון הוא המפתח האמיתי להצלחה בפיתוח האפליקציה.

 

כתיבה ופיתוח

השלב הבא הוא השלב שלוקח הכי הרבה זמן, ובו מי שמתעסק אלו בעיקר אנשי המקצוע שמפתחים את האפליקציה. כמו כל תוכנת מחשב, גם אפליקציה בסופו של דבר עובדת בעזרת קוד תוכנה, ובתור מי שלא מגיעים מהתחום אין לכם יותר מידי מה לתרום בשלב הזה. מה שחשוב הוא שבסיום כל שלב של כתיבה אנשי המקצוע יוודאו מולכם שהאפליקציה מתפתחת כפי שציפיתם לראות אותה.

 

תיקונים

השלב הסופי מגיע לאחר שהאפליקציה מוכנה. גם כאן, כמו בכל דבר בעולם התוכנה יש בדיקות שאותן נוכל לבצע רק אחרי שהמוצר מוכן. בשלב הזה תעלו על בעיות קצה, תגלו מה יכול להטריד את משתמשי הקצה באפליקציה שפיתחתם וכיצד תוכלו להביא אותה למצב שבו כל מי שיוריד את האפליקציה יוכל להנות ממנה ללא כל תקלה.

 

לסיכום

פיתוח של אפליקציה הוא דבר מורכב, אולם המפתח להצלחה בו הוא לעבוד בתהליך מתוכנן שבו כל שלב מוגדר היטב. השלב הראשון הוא זה שבו נבחר את הפלטפורמה שבה נפתח את האפליקציה וכמובן את אנשי המקצוע שיעשו את העבודה עבורנו. לאחר מכן צירך לאפיין את הצרכים דבר שנעשה בשיתוף עם הלקוח. בשלבים הסופיים האפליקציה תפותח ותעבור בדיקות תקינות שונות.

עֵסֶק

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו