מיתוג עסקי לא רק בדיגיטל

חשיבות המיתוג העסקי ידועה לציבור עולם בעלי העסקים וצוברת תאוצה גם בקרב העסקים הישנים.

הרצון ליצור מותג, עם שם טוב, עיצוב ייחודי, צבעים סוחפים, גרפיקה מרהיבה, ואווירת קוליות, הוא רצון בריא הנשען על הרבה היגיון וחשיבה עסקית נכונה.

כל עסק חדש או שכבר פועל תקופה, צריך לעשות זאת ולראות מיד את התוצאות החיוביות של מיתוג עסקי.

 

מהו מיתוג עסקי

תהליך המיתוג העסקי הוא בעצם יצירת מותג שהוא העסק שלכם – וכדי ליצור את המוצג הזה אתם צריכים שם, לוגו, עיצוב יוצא דופן שמשדר את מה שהעסק שלכם רוצה למכור, ומאפיינים נוספים שיתאימו לעסק, ימשכו את הלקוחות, ויצרו הפרדה ברורה בין העסק שלכם לבין המתחרים האחרים בתחום. חישבו על הלקוח הראשון שיראה את העיצוב על המוצר שלכם, על הלקוח הראשון שיעבור ליד החנות שלכם ויופתע מהשלט היפה ששמתם בראש החנות, וירצה להיכנס פנימה מתוך סקרנות. לעוד רעיונות, היכנסו לאתר של שטיק מדיה ותתחילו בתהליך המיתוג העסקי של העסק שלכם.

 

למה כל עסק חייב לעשות מיתוג עסקי

ללא המיתוג העסקי, הלקוחות לא יפתחו ציפייה לעסק, למוצרים חדשים, לרעיונות ולערכים של העסק. עסק שמכבד את עצמו ירצה שלקוחותיו יכירו אותו, שיזהו את המוצרים שלו ברחוב, שידעו שתמיד המוצר הספציפי שהם מחפשים יהיה בחנות, ויבלוט הרבה מעבר למוצרים האחרים באותו תחום. העיצוב, השם, הגרפיקה הם אבני הייסוד בבניית מותג מצליח, ובלעדיהם כל העסק עלול להיפגע – השיווק, המכירות, והתוצאות שבעל העסק רוצה להגיע אליהם.

 

מיתוג עסקי בעולם הפרסום המסורתי

נהוג לחשוב שמיתוג עסקי חשוב רק בדיגיטל, באינטרנט וברשתות החברתיות. אך למעשה זהו מחסום גדול לעסקים שרוב התנהלותם היא פיזית, או שיש להם מוצרים או שירותים פיזיים. לדוגמא שרברב שיש לו עסק גדול עם הרבה סניפים ועובדים, ירצה שלכולם יהיו בגדים של העסק, רכבים של העסק, וסמלים ולוגו בעלי צבע וצורה זהים, על מנת שלקוחות פוטנציאלים הנמצאים בשטח יראו את העובדים שלו ועל ידי זה ליצור מכירה נוספת. או בעל חנות לאוכל ירצה שאת המשלוחים שלו הוא יעשה על ידי עובד של העסק, עם רכב שעליו פרסומות של העסק, מודעות הקשורות לעסק, תמונות של המנות אותן הוא מוכר, וכמובן טלפון להזמנות. לעיתים רבות כמות הלקוחות שתגיע לקנייה מהקומות הפרסומיים הפיזיים והמסורתיים כדוגמת עיתונים, שלטים, ופליירים, היא גדולה מזו של הלקוחות שיקנו בדיגיטל.

 

סיכום

חשיבות המיתוג העסקי גדולה, ואף מקבלת נפח אחר וחשוב יותר כשמדובר בפרסום באמצעיים מסורתיים אשר ימשכו לקוחות לעסק. בהרבה מקרים המותג שלנו יתפרסם על ידי אנשים מפה לאוזן ולא דווקא בדיגיטל, ולכן הרבה יותר חשוב ליצור ייחודיות ועיצוב שונה כדי שהלקוחות יכירו את העסק יותר טוב ויזהו אותו כשמישהו אחר סיפר להם אודותיו. ולכן העיצוב, השם, הלוגו וכל תהליך המיתוג העסקי שיקרה בעולם הפיזי ולא בדיגיטל הוא חשוב והכרחי.

 

מסך עם נתונים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו