הטיסה שלכם איחרה? כנסו כדי לדעת מה החוק אומר

גולשים רבים מתלוננים לאחרונה על איחורי טיסות שאירעו להם בעת השהייה בישראל ומחוצה לה. אלה מבקשים לדעת מה החוק אומר, כדי לדעת אם הם זכאים לקבלת פיצויים. החלטנו להעלות מדריך מסודר שירכז את האינפורמציה שחשוב להכיר בהקשר זה. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את המענה הדרוש.

 

תכירו את החוק הישראלי

חשוב לציין שיש כמה חוקים שחלים על איחורים בטיסות: החוק הישראל, החוק של האיחוד האירופי ואמנת ומנטריאול. בחרנו להתמקד במדריך זה בחוק כחול – לבן, משום שמרבית הפניות שלכם, הגולשים, נוגעות לטיסות שיוצאות מישראל או נכנסות אליה. החוק קובע שתוכלו לקבל פיצויים במידה והטיסה שלכם איחרה בשעתיים לפחות (בהתאם לקריטריונים שיוצגו בהמשך). חשוב לציין שיש מקרים מסוימים שבהם לא תקבלו פיצויים, למרות האיחור הממושך. מדובר לצורך הדוגמא במצב שבו הטיסה איחרה בעקבות נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטתה של חברת התעופה, למשל:

  • מצב בטחוני מורכב
  • סגירת שדה התעופה
  • מזג אוויר לא צפוי וקיצוני

 

אלה הפיצויים שמגיעים למי שטיסתם איחרה בשעתיים לפחות

במרבית המקרים, האיחורים של הטיסות אינם עולים על 5 שעות המתנה. במצב שכזה אתם צפויים לקבל מזון, משקאות ושירותי תקשורת מחברת התעופה. שימו לב, כדאי שתקראו את האינפורמציה שמתעדכנת בתדירות גבוהה באתר הזה במידה ומצאתם את עצמכם בתרחיש דומה ולא קיבלתם את הפיצויים.

עיכובי טיסות

הפיצויים שתקבלו במצב שבו יש איחור שנע בין 5 ל – 8 שעות

איחור בטיסה שנע בטווח שבין 5 – 8 שעות יאפשר לכם לקבל מזון, שתייה, שירותי תקשורת והשבת התשלום שנמסר מראש לרכישת כרטיס הטיסה. חשוב שתדעו שיש באפשרותכם לקבל כרטיס טיסה חלופי במידת הצורך. נבקש להדגיש שעיכוב בטיסה שנובע משביתה או השבתה מוגנת אינו יוביל לקבלת כרטיס טיסה חלופי.

 

הידעת? ניתן לקבל פיצויים גם על טיסה שהוקדמה

מעטים יודעים שהם זכאים לקבלת פיצויים על טיסה שהוקדמה בטווח שנע בין 5 – 8 שעות. הפיצויים ניתנים לנוסעים שקיבלו הודעה על הקדמה זו במועד שאינו עולה על 14 יום ממועד הטיסה. מי שעומדים בקריטריונים הקבועים בחור יוכלו לקבל החזר מלא על כרטיס הטיסה או כרטיס חלופי. בנוסף לכך, יש אפשרות גם לקבל פיצוי כספי שנע בין 1,250 ₪ ל – 3,000 ₪. הסכום המדויק נקבע בהתאם למספר הקילומטרים שהמטוס צפוי לעבור עד ההגעה ליעד.

 

השורה התחתונה

נוסעים שהטיסה שלהם יצאה באיחור שעולה על שעתיים ויותר יוכלו לקבל פיצויים בהתאם לקבוע בחוק. מדריך זה ריכז בפניכם את האינפורמציה העדכנית בנושא, כך שכעת ברור לכם מה תוכלו לקבל מצד חברת התעופה. בשלב זה נותר לכם רק להעביר את המידע החשוב הלאה, כדי שנוסעים אחרים יוכלו לתבוע את הפיצויים המגיעים להם. נאחל בהזדמנות זו שלא תדעו איחורים כלל ושתהיה לכם טיסה נעימה.

החוק הישראלי לאיחור בטיסות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו