פיצויים לאחר תאונת דרכים? מדריך מקוצר

תאונות דרכים הן אחת הרעות החולות של החברה הישראלית. שימוש בסלולר, נהיגה בשכרות והתנהלות רשלנית כל אלו מהוות סיבות נפוצות לתאונות דרכים. יחד עם זאת, כשזה נוגע לפיצויים לאחר תאונת דרכים, מידת האשמה או הרשלנות של הצדדים בתאונה לא מהווים שיקול לקבלת פיצויים.

החוק עומד לצד הנפגעים כך שעמידה במספר תנאים תבטיח קבלה של פיצויים לאחר תאונת דרכים. אז איך ניתן לקבל פיצוי לאחר תאונת דרכים? בואו לגלות.

 

תנאי לקבלת פיצויים – עמידה בהגדרה החוקית של תאונת דרכים

לפני שנצלול לנושא של תביעה בגין תאונת דרכים, חשוב להבין מה היא ההגדרה החוקית של תאונת דרכים, שכן רק מי שעומד בהגדרה המשפטית יהיה זכאי לפיצוי לאחר תאונת דרכים. בקצרה, תאונת דרכים מוגדרת על פי החוק כתאונה שנגרמה עקב שימוש בכלי בעל מנוע לצורך תחבורה, כמו כן גם התלקחות או פיצוץ של כלי התחבורה נכנסים תחת הסעיף הזה.

בנוסף, כדי לענות להגדרה של תאונת דרכים צריך להיגרם נזק גופני כלשהו. ניסינו לפשט את ההגדרה עד כמה שניתן אך מדובר בהגדרה משפטית סבוכה ומבלבלת. לכן, כדי להבין לעומק אם המקרה שלכם עונה להגדרה המשפטית, כדאי להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון ייחודי בתחום זה.

 

חוק פיצויים לנפגעי תאונות הדרכים

מצב של תביעת חברת ביטוח עלול להיות קשה במיוחד עבור האזרח הפשוט. במקרה הטוב, אזרח יוכל להעסיק את שירותיו של עורך דין מוצלח אחד, בעוד שלרשות חברות הביטוח עומדות סוללות של עורכי דין מיומנים. כדי להפר את פער יחסי הכוחות המובנה, נחקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים.

החוק קובע שבמידה ואדם נפגע מתאונת דרכים, אשר עומדת בהגדרה החוקית של תאונת דרכים, וללא קשר למידת האשמה שלו בתאונה, יהיה זכאי לפיצוי. כלומר, במידה והנפגעים עומדים בתנאים הנדרשים, גם אם אשמתם בתאונה מוכחת, הם יהיו זכאים לפיצוי עבור הפגיעה שלהם.

 

תנאים נוספים לקבל פיצוי לנפגעי תאונת דרכים

מעבר לדרישת המענה על ההגדרה החוקית של תאונת דרכים, המחוקק קבע תנאים נוספים לקבלת פיצוי עקב תאונת דרכים: רישיון נהיגה בתוקף, ביטוח חובה תקין, הוכחה כי הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי במוסד רפואי מוכר וקרוב לזירת התאונה. הפרה של אחד מהתנאים הללו עלולה להקשות על קבלת פיצויי לנפגעי תאונת דרכים.

בנוסף, ישנם תחומים אפורים נוספים אשר משפיעים על הסיכוי לקבל פיצוי וכן משפיעים על גבוה הפיצוי. כדי להבין את התמונה המלאה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מיומן, כזה שידע לאתר את הגורמים הרלוונטיים שנוגעים למצב שלכם ולהביא לתוצאה הטובה ביותר.

 

אל תחששו לתבוע את זכויותיכם!

כאמור, החוק עומד לטובתם של האזרחים בהקשר של פיצוי לנפגעי תאונות דרכים. תביעת ביטוח יכולה להיתפס כמעשה מפחיד וחסר סיכוי, אך המצב שונה בהחלט. אל תחששו לממש את הזכויות שניתנו לכם על פי החוק.

תאונת דרכים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו