מה נחשב לניתוח לפרוסקופי?

ניתוח לפרוסקופי הוא הליך כירורגי זעיר פולשני המשתמש בחתכים קטנים ובמכשירים מיוחדים לביצוע פעולות בבטן ובעיקר באזור הבטן התחתונה. ניתוח לפרוסקופי מכונה לעתים קרובות "ניתוח חור מנעול" מכיוון שהמכשירים מוכנסים דרך חורים קטנים, או "יציאות", שנעשים בבטן. היציאות מחוברות למצלמה ולמכשירי ניתוח ארוכים ודקים המשמשים לביצוע הניתוח.

 

מה זה ניתוח לפרוסקופי?

ניתוח לפרוסקופי משמש יותר ויותר לטיפול במגוון רחב של מצבים, כולל מחלות מעי דלקתיות, אנדומטריוזיס ומחלות כיס מרה. ניתוח לפרוסקופי הוא הרבה פחות פולשני מניתוח פתוח מסורתי, הדורש חתך גדול יותר ויותר מניפולציה מורכבת יותר בין הרקמות.

החתכים הקטנים יותר המשמשים בניתוח לפרוסקופי גורמים לכך שהמטופלים חווים פחות כאבים וצלקות, ולעתים קרובות הם יכולים להשתחרר מבית החולים הרבה יותר מוקדם מאשר בניתוח פתוח. בנוסף, ניתוח לפרוסקופי הוא לעתים קרובות פחות יקר מאשר ניתוח פתוח, שכן יש צורך בפחות משאבים.

ניתוח לפרוסקופי

כלים

ניתוח לפרוסקופי מבוצע באמצעות לפרוסקופ, שהוא צינור דק ומואר המוחדר דרך אחד החתכים הקטנים הנעשים בבטן. הלפרוסקופ מחובר למצלמה, המאפשרת למנתח לצפות בחלק הפנימי של הבטן על גבי מסך.

לאחר מכן המנתח משתמש במכשירים ארוכים ודקים לביצוע הפעולה. ניתן להשתמש במכשירים אלה כדי לחתוך, לתפור ולהסיר רקמות, כמו גם לבצע ביופסיות או להתקין צינורות ניקוז, המסייעים במהלך ניתוחים וטיפולים שונים.

 

למה צריך לעבור ניתוח לפרוסקופי?

ניתוח לפרוסקופי יכול לשמש לטיפול במגוון רחב של מצבים, כולל בקע, אנדומטריוזיס, מחלות מעי דלקתיות ומחלות כיס מרה. זה יכול לשמש גם להסרת ציסטות, גידולים בשחלות ופוליפים רירית הרחם. בנוסף, ניתוח לפרוסקופי משמש לעתים קרובות לאבחון בעיות בטן על מנת לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר.

ניתוח לפרוסקופי

סיכונים

למרות שניתוח לפרוסקופי הוא הרבה פחות פולשני מניתוח פתוח מסורתי, הוא עדיין טומן בחובו סיכונים. סיכונים אלה כוללים זיהום, דימום ונזק לאיברים או רקמות שמסביב. בנוסף, על המנתח להיות מיומן ביותר על מנת לבצע בצורה בטוחה ויעילה ניתוח לפרוסקופי.

 

לסיכום

ניתוח לפרוסקופי הוא אופציה חדשה יחסית ופופולארית יותר ויותר לביצוע פרוצדורות כירורגיות שונות. הוא מספק פתרון הרבה פחות פולשני מניתוח פתוח מסורתי ונושא פחות סיכונים מאופציות אחרות. בנוסף לכך, הניתוח הלפרוסקופי יכול לשמש לאבחון ולטפל במגוון רחב של מצבים ולעתים קרובות הוא חסכוני יותר מניתוח פתוח מסורתי. עם זאת, הביצוע שלו דורש מיומנויות מיוחדות ונושא סיכונים בדיוק כמו כל הליך כירורגי אחר.

בעת בחירת אפשרות טיפול, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות ולדון בסיכונים וביתרונות עם הרופא שלכם ועם רופא מנתח מומחה. כנסו כבר עכשיו לאתר של ד"ר אלדד פובזנר בכתובת https://dreldad.co.il, וקבעו פגישה כבר היום, עם מומחה לכירורגיה כללית ולפרוסקופית שיוכל לעזור לכם לפתור כל בעיה בנושא ניתוחי בקע, ניתוחי כיס מרה, וניתוחים פרוקטולוגים.

ניתוח לפרוסקופי

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו