מה ההבדל באיכות בין הטונרים השונים למדפסת?

הדפסה איכותי היא צורך שעולה במגוון מקומות. בין אם מדובר על הדפסה בבית לצרכים אישיים או הדפסה משרדית של מסמכים חשובים יותר, ברגע שאתם מבצעים הדפסה אתם חייבים לספק למדפסת שלכם את החומרים הטובים ביותר כדי שההדפסה תצא כפי שאתם מצפים. אנחנו כאן כדי להסביר לכם איך האיכות של הטונרים משפיעה על ההדפסה עצמה. 

 

מהו טונר

טונרים וראשי דיו הם המוצרים המתכלים של המדפסת. המדפסת עצמה מקבלת מהמחשב את התמונה של ההדפסה או הטקסט והיא מדפיסה אותו על גבי הדפים. בעוד שבעבר מדפסות היו עובדות רק עם דיו, כיום מדפסות רבות עובדות באמצעות טונרים. הטונר הוא למעשה דיו, אבל במקום שהוא יגיע בצורה של נוזל, הטונר למעשה מעבד את הדיו לאבקה.

טונרים וראשי דיו

היתרון של טונרים

בלי להיכנס לדרך שבה הטונר עובד, אפשר לומר בקצרה שמדובר על דרך יעילה יותר להדפסה. מדפסת שעובדת באמצעות טונרים מבזבזת פחות חומר עבור אותה הדפסה מאשר הכמות המקבילה שאותה הייתם נדרשים לבזבז במדפסת שעובדת על דיו רגיל. המשמעות של זה היא שבדרך כלל כדאי ללכת על מדפסת עם טונרים גם מבחינה כלכלית, בלי לדבר על האיכות.

 

סוגי הטונרים

ההבדל הראשון בין הטונרים נוגע ליצרן שלהם. האפשרות הראשונה היא לקנות טונרים ששייכים לבחרה שמייצרת את המדפסת. הטונרים הללו בדרך כלל יהיו יקרים יותר, אבל הם מבטיחים לכם פעולה תקינה של המערכת. בנוסף, עליכם לוודא שהטונרים שאתם קונים מאפשרים לכם לקבל את כל קשת הצבעים.

 

מריחת הדיו

אחד הדברים שהכי משפיעים על איכות ההדפסה זו המריחה של הדיו על הדף. מצד אחד הדיו צריך היות בכמות מספקת, על מנת שהתוכן שאמור להופיע על הכתב יהיה ברור. מנגד, מריחת יתר של דיו עלולה להדגיש גוונים מסוימים ולפגוע באחרים, דבר שאתם אמורים לנסות למנוע עד כמה שניתן. לטונרים ישנה השפעה על פריסת הדיו כאשר הוא מוטבע על הנייר.

טונרים וראשי דיו

איכות המדפסת

חשוב להבין שגם טונר איכותי זקוק למדפסת איכותית כדי שהוא יוכל לבוא לידי ביטוי. מה שקובע את איכות ההדפסה לא פחות מאשר הטונר זו המדפסת עצמה. יתר על כן, מדפסת איכותית היא כזו שתדע גם עם קצת טונר לייצר עבורכם הדפסה איכותית, מה שאומר שבטווח האורך המדפסות הללו גם משתלמות לכם יותר מבחינה כלכלית. כמובן, בדקו היטב את האיכות של המדפסת בפני עצמה.

 

לסיכום

בעוד שבעבר הדפסה הייתה נעשית באמצעות ראשי דיו למדפסת, כיום אנחנו יכולים להנות מדיו שמגיע בצורה אבקה, מה שידוע בשפה המקצועית בתור טונר. הטונר מפוזר על גבי דף ההדפסה באמצעות תוך משוכלל ובצורה הזו אנחנו יכולים להדפיס בצורה איכותית יותר, בלי לבזבז יותר מידי דיו. זכרו רק שבשביל הדפסה איכותית לא מספיק טונרים טובים אלא צריך גם מדפסת איכותית.

טונרים וראשי דיו

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו