מהי הדרך הנכונה לכתוב סקירה ספרותית

כתיבה של עבודה סמינריונית זה לא עניין של מה בכך. שכן, מדובר בתהליך מורכב שמצריך היכרות עם שלבי הכתיבה השונים. עובדה זו ידועה לנו מזה זמן רב והחלטנו להעלות אותה בכתב, כדי להקל על מי שצריכים לכתוב עבודה שכזו. מדריך זה יציג בפניכם את הדרך הנכונה לכתיבה של הפרק המורכב ביותר בעבודה – סקירת ספרות. הישארו אתנו ותגלו איך עושים זאת ומה הם הדברים שחשוב לשים לב אליהם.

 

השלב ה – 1 שיוביל לכתיבה נכונה של סקירה זו: איסוף חומרים אקדמיים

בשלב הראשון עליכם לערוך חיפוש אחר מקורות אקדמיים בלבד. שכן, הסתמכות על מקורות שאינם אקדמאיים עשויה להוביל לפסילה של העבודה שלכם. ההמלצה שלנו היא להשתמש במקורות מידע שקיימים בפורטל של המכללה או האוניברסיטה שבה אתם לומדים. שכן, אלה מקורות מהימנים שתוכלו להשתמש בהם מרחוק (מהבית למשל) מבלי להגיע אל הספרייה.

לכתוב סקירת ספרות

השלב ה – 2 שיוביל לכתיבה נכונה של סקירה זו: היכרות עם כללי APA

עכשיו, כשמפלס הלחץ ירד ואתם לא שואלים את עצמכם איך כותבים סקירה ספרותית? אפשר להכיר לכם את כללי ה – APA. מדובר בכללים שיאפשרו לכם להוסיף מקורות ולצטט ממאמרים בהתאם לכללי האקדמיה. אם אינכם מכירים בכללים אלו מקרוב, כדאי שתבקשו מהמרצה לשלוח לכם קישור או קובץ מסודר שייתן לכם הכוונה.

 

השלב ה – 3 שיוביל לכתיבה נכונה של סקירה זו: כתיבת ראשי פרקים ונקודות מרכזיות

בשלב זה אתם צריכים לכתוב את ראשי הפרקים שקשורים לשאלת המחקר. אנו ממליצים לשים לב לכך שבכל פרק יש גם תתי פרקים שיאפשרו לקורא להכיר בנושא באופן מעמיק. לאחר שתיישמו את שלב זה, תוכלו לעבור לחלק העיקרי בכתיבת העבודה. מדובר כמובן בהליך של כתיבה ממזגת שנקרא לא פעם "הבשר של העבודה".

לכתוב סקירת ספרות

השלב ה – 4 שיוביל לכתיבה נכונה של סקירה זו: מיזוג התוכן

יש לכם כרגע הרבה אינפורמציה שנוגעת לשאלת המחקר בראש. כך שעליכם רק "להקיא אותה" על גבי הדף ולהביא למיזוג שלה. כלומר, אתם צריכים לקשר בין כל הדברים ולראות שהם אכן תואמים לראשי הפרקים. שכן קורה לא פעם שהתוכן הופך להיות גיבוב של מילים.

 

השלב ה – 5 שיוביל לכתיבה נכונה של סקירה זו: הוספת מקורות

בשלב הסופי והאחרון עליכם להוסיף את המקורות שמהם נלקח המידע (בהתאם לכללי ה – APA, כן?). לאחר שתעשו זאת, תוכלו להעביר את העבודה למקור חיצוני שיערוך הגהה, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהעבודה שלכם עומדת בסטנדרטים הנוקשים של האקדמיה.

 

לסיום

המדריך הנוכחי הציג בפניכם את הדרך הנכונה לכתיבת סקירה ספרותית מקצועית. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע, כך שנותר לכם רק להכין כוס קפה ועוגה שיאפשרו לכם להתרכז ולהתחיל ביישום השלבים שצוינו לעיל. נאחל לכם שיהיה בהצלחה ושתסיימו עם הסמינריון בהקדם.

לכתוב סקירת ספרות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו