מהי גריטה וכיצד מתבצע ההליך?

אומרים שיש 2 סוגים של בעלי רכבים בעולם. הסוג הראשון נוגע לאלה שלא הופנו לעולם להליך גריטה, משום שהם תמיד העבירו את הרכב הלאה, רגע לפני שהוא הלך לעולמו. הסוג השני נוגע למי שמצאו את עצמם מבצעים את ההליך מספר פעמים, כך שהם מכירים בו מקרוב. מדריך זה פונה לגולשים ששמעו לראשונה על הליך הגריטה ותהו מה טיבו ואיך הוא מתבצע. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה הדרושה שתעשה לכם סדר בראש.

 

מהי גריטה? ומה הקשר בינה לבין גרוטאה?

השורש ג.ר.ט הוא המקור של המילה "גריטה" שמזכירה לרבים מאתנו את המושג "גרוטאה". אם שמתם לב להקשר זה, רגע לפני שקראתם את המדריך, כדאי שתדעו שאין מדובר בצירוף מקרים. שכן, יש קשר הדוק בין השניים. המילה גרוטאה מתייחסת לחפצים שונים שיצאו מכלל שימוש.

בחרנו להציג את ההגדרה הזו, כדי לחבר אותה בקלות להליך הגריטה שמפרק לחלוטין מכונות ומכשירים שעשויים ממתכת, כדי להשתמש בחלקים שונים כחלקי חילוף. נדגיש שהליך הגריטה מתבצע במרבית המקרים על כלי תחבורה שונים, לדוגמא:

  • מכוניות
  • משאיות
  • טוסטוסים ועוד

הליך שבוצע

איך מתבצע ההליך?

הליך הגריטה מתבצע על ידי מומחים בתחום. חשוב להדגיש את העניין, כדי להבהיר שלא תוכלו לעשות זאת באופן עצמאי, גם אם יש לכם ידיים טובות שיודעות דבר או שניים על רכבים. ההמלצה היא לפנות למומחה שיש לו מגרש גריטה. שם הוא מבצע את הפירוק באופן ידני, תוך שימוש בכלים מתקדמים. את חלקי החילוף השונים (ידיות לרכב, מראות, חלקי איתות ועוד) הוא מעביר הלאה למוסכים וחברות לייצור רכבים.

 

הסיבה שתגרום לכם לבצע גריטה לרכב ישן

תדמיינו לרגע את התרחיש הבא: מאות בעלי רכבים (שאינם יכולים לעלות יותר על הכביש) בוחרים להשאיר אותם באזורים פתוחים ומקומות חנייה. מצב שכזה עשוי לגרום לקושי במציאת מקומות חנייה ולהוביל לתחושה שאנו מוקפים בגרוטאות שיצאו משימוש.

זו הסיבה הראשונה שתגרום לכם לבצע גריטה לרכבים ישנים. אם לא די בכך, הליך הגריטה מאפשר גם לשמור על כסף. שכן, רכב "עומד" יגרום לכם לשלם אגרת רישוי שנתית. ברגע שתבצעו גריטה ותקבלו אישור על ההליך, אתם תוכלו לבטל את האגרה ולחסוך הרבה כסף.

 

הסיבה שתגרום לכם לבצע גריטה

אי אפשר להתעלם מהעובדה שביצוע הליך גריטה יכניס לכם כסף. שכן, בעלי הרכב מקבלים תשלום סמלי עבור מסירת הרכב לגורם מוסמך. מדובר בתשלום שנע במרבית המקרים בין כמה מאות שקלים ל – 2,000 ₪ והוא נקבע בהתאם לסוג, גודל ומצב הרכב.

 

מילים אחרונות לסיום

גריטה היא הליך שמאפשר למחזר רכבים ישנים ולעשות שימוש חוזר בחלקי השימוש שלהם. מדריך זה הציג בפניכם את הנושא באופן מעמיק, כך שנותר לכם רק לגשת למומחה בגריטה ולהעביר את המידע הלאה, כדי להעלות את מודעות לעניין.

גְרִידָה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו