איך לשמור על ירקות חתוכים במקרר

המטבח הישראלי הוא מקום שבו תמיד יש התרחשות ותמיד יש עיסוק באוכל. בגלל שאנחנו כל היום נמצאים במטבח, יש המון שאריות של אוכל מכל הסוגים, אותם צריך לאחסן בשביל לא לזרוק אוכל סתם.

כל אימא טובה תדע לומר לכם מה הן הדרכים הכי טובות לאחסן כל סוג של אוכל. אבל בכל מה שנוגע לירקות ופירות, כאשר הם חתוכים האתגר הופך משמעותי הרבה יותר.

אחסון לא נכון של ירקות במקרר, עלול לגרום לכם לזרוק אותם תוך ימים ספורים וזו היא שיכולה להיות בעיית תזמון (כי למי יש זמן להגיע פעמיים בשבוע לסופר?) ובה בעת בעיה של עלויות.

בשביל שתוכלו לטפל בירקות שלכם בצורה הכי טובה שיש, אם אתם לא מצליחים לסיים מלפפון שלם, יצרנו לכם מדריך שבו תגלו על דרכי אחסון מתאימות לירקות.

 

בקופסאות האחסון מפלסטיק

הטיפ הנפוץ ביותר שמגיע אלינו מהמומחים בתחום הירקות הוא קופסאות הפלסטיק שאגב מתאימות מאוד למתנה לחג הפסח. על פניו, פתרון פשוט שאפשר ללמוד מאמא, אבל הוא לא תמיד מיושם.

משלוחי פירות וירקות רבים, עושים שימוש בקופסאות פלסטיק לצרכים שונים (בעיקר לטובת חסות, עלים ירוקים ועגבניות. אבל אלו הן לא קופסאות אטומות ולכן משך הזמן שבו הפירות שמרים טריים הוא מינימלי באופן יחסי.

הקופסאות שאנחנו מדברים עליהן הן קופסאות פלסטיק אטומות, שאתם יכולים לעשות בהן שימוש לאורך זמן.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא לאחסן במקרר סלט ירקות עם תבלינים (שמן, לימון, מלח).

חומרים אלו מנקזים את המים מהירקות ויכולים להאיץ את תהליך הריקבון, גם ללא תלות בסוג האחסון שבו אתם עושים שימוש.

איך לשמור על ירקות חתוכים במקרר

 

בשקיות ניילון אטומות

הנה לכם טיפ מנצח שמתאים במיוחד לאחד מהירקות הכי אהובים על הישראלים – המלפפון.

במקום לאחסן מלפפונים על השיש, ולגרום להם להתקלקל תוך ארבעה או חמישה ימים, אתם יכולים לקחת את שקית הניילון שקיבלתם מהסופר, לשים בה את המלפפונים כמו שהם ולאטום אותה.

מלפפונים בשקיות ניילון יכולים להחזיק מעמד לכל הפחות עשרה ימים ואפילו יותר עם הטמפרטורות בתוך המקרר שלכם הן נמוכות באופן קבוע.

יש עוד מגוון רחב מאוד של פירות וירקות שיכולים להישמר בתוך שקיות ניילון, ולכן אנחנו ממליצים לכם לנסות לעשות זאת בעצמכם.

 

בקערות מכוסות

אם כבר הכנתם את סלט הירקות לארוחת הבוקר של מחר, ואתם רוצים לשמור עליו טרי עד כמה שאפשר, אפשר לעשות זאת על ידי שימוש במכסים רב פעמיים לקערות סלט.

אלו הם מכסים מפלסטיק, אותם אתם יכולים להזמין בלחיצת כפתור אחת ולהתאים למגוון רחב מאוד של קופסאות וקערות בהתאם לשימוש היום יומי שלכם.

זוהי דרך נגישה מאוד, שמשפרת את הטריות אבל לא פוגעת בשימושיות של הקערות לטווח הארוך, כך שאתם יכולים לשמור על כלי המטבח שלכם.

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו