יותר מרק חסה – מה אוכלים הצבים?

העונה הנוכחית גורמת להופעתם של צבים רבים במרחבים שונים בארץ. עובדה זו הביאה להתעניינות רבה בכל הנוגע להאכלה של צבים. כך שהחלטנו לעצור את רצף כתיבת המדריכים שלנו ולכתוב מדריך מקיף שיאפשר לכל אחד לדעת תחילה מה אוכלים הצבים? האם זה אוכל שנמכר בחנויות חיות? או שמא מדובר במאכלים שנמצאים בכל בית? הישארו אתנו ותגלו.

 

מה לא אוכלים הצבים?

רגע לפני שנציג בפניכם את המאכלים שצבים אוהבים, אנו רוצים שתדעו ממה עדיף להימנע. מומלץ שלא לתת לצבים אוכל קנוי כמו זה שנמכר בחנויות החיות השונות ובסופרים. שכן, אוכל שכזה מכיל כל מיני חומרים שעשויים להיות רעילים עבור הצב.

אם אכלתם פיצה, טוסט או לחם עם ממרח, כדאי שתיהנו בעצמכם מהטעם הטוב ותמנעו ממסירת שאריות לצב שמצאתם. שכן, הדבר עשוי לגרום לו להרעלת קיבה ולא בטוח שיימצא באזור ווטרינר שיוכל לטפל בו בעת הצורך.

מה לא אוכלים הצבים

מה אוכלים הצבים?

בשלב זה אתם יודעים ממה עדיף להימנע, כך שאפשר לומר לכם שצבים אוכלים אוכל טבעי בלבד. כאשר הדגש הוא על ירקות ופירות. אם יש לכם בהישג יד את אחד מהפריטים הבאים, אתם יכולים לחתוך אותם דק דק ולהעניק אותם לצב שמצאתם:

  • מלפפון
  • עגבניה
  • חסה
  • תפוח

הימנעו ממתן ירקות בעלי חריפות גבוהה כמו פלפל חריף או בצל שעשויים להיות קשים לעיכול עבור הצב. אם תרצו לקבל מידע נוסף אודות מאכלים אחרים, אתם יכולים להיכנס אל הקישור הבא: https://cat-in-boots.co.il.

מה אוכלים הצבים

האם יש צורך במתן תוספות?

הצב ישמח לקבל מכם ירקות ופירות טריים בלבד. כלומר, אין צורך בתוספות שאתם רגילים לאכול יחד עם המאכלים הללו. הימנעו מתוספות של סוכר או מלח שעשויים לגרום גם כן לכאבי בטן. אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שהצב חי בטבע, כך שהוא רגיל לאכול אוכל טבעי, ממש כמו שאנחנו, בני האדם, היינו רגילים לאכול בעבר.

 

מידע חיוני בנוגע לגידול של צב

המדריך הנוכחי צפוי להסתיים בעוד כמה שורות וזו ההזדמנות שלנו לומר לכם קוראים יקרים, כי צב הוא חיה מוגנת. זו הסיבה שאנחנו לא רואים אנשים שמגדלים צב כחיית מחמד (כמו חתול או כלב). מי שמוצאים צב בשדה או בחצר, יכולים לתת לו לאכול אוכל בריא ומזין שיחזק אותו, אך אין הם יכולים לגדל אותו בביתם. שכן, מדובר בעניין שאינו נהוג. כפי שלא קוטפים פרחים מוגנים, כך גם לא מגדלים צבים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את האוכל שצב אוהב (וצריך) לאכול. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה הדרושה, כך שנותר לכם רק לתת לצב שמצאתם את האוכל המתאים עבורו ביותר ולהיות בטוחים שעזרתם לו להתחזק עד שישוב להסתובב במרחבים שהוא רגיל אליהם.

יותר מרק חסה - מה אוכלים הצבים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו