2 דרכים להגן על עצמך מפני טעויות רפואיות

זה כבר לא סוד, אך טעויות של צוותים רפואיים עלולות להרוג אתכם.

רופאים חווים עייפות כבדה ועומס רב, הם נמצאים במשמרות במשך שעות ארוכות ואינם ישנים ונחים.

זה כבר אינו סוד ותוכלו לשמוע מרופאים רבים שהם מודים שהם טועים לא מעט בטיפולים, והמחיר יכול להיות כבד – חיי אדם.

אז איך נוכל להגן על עצמנו מפני טעויות רפואיות?

 

לא רק בחדשות – זה יכול לקרות לכל אחד

לצערכם נקלעתם לבעיה רפואית ובאתם לקבל מענה בבית החולים הקרוב לביתכם, אך מסיבות מסויימות יש עומסים רבים על צוותי הרפואה, דבר שגורם לטעויות רבות גם בתחום כל-כך עדין כמו נושא הרפואה. הטעויות יכולות לקרות בכל מקום, באים אתם בחדר מיון, חדר ניתוח, מרשם שנתן לכם רופא או אפילו במכשיר בדיקה שעלול לגרום לזיהום. לפי מחקר שנעשה בארצות הברית, טעויות בטיפול רפואי יכול להוות גורם תמותה השמיני בשכיחות שלו ואפילו גדול יותר מהורגים מתאונות דרכים. החדשות הטובות שיש תאונות שניתן למנוע אותן.

 

זיהומם במרפאות ובתי חולים

זיהומים עלולים להתרחש רבות בבתי החולים, הם יכולים להגרם מעבודה של צוותי האחיות ורופאים שאינם מחטאים את הידיים שלהם בצורה הטובה והנכונה ביותר. ואפילו מכשור רפואי שנוגע בגופכם ואינו עבר חיטוי כמו שצריך. זה עלול להיות קריטי עבורכם. ניתן להידבק גם ממכשירים מחיידקים אלימים מאוד.

חיידקים אלה יכולים להיות מאוד אלימים והם יכולים להיות מסכני חיים לאוכלוסיות כמו קשישים, תינוקות, פגים או אנשים בעלי מערכת חיסון חלשה ונשים בהריון.  אל תתבקשו מאנשי הצוות לחטא את הידיים או את המכשירים שבהם הם משתמשים לפני שהם נוגעים בכם, וגם הקפידו על חיטוי ידיים בעצמכם. אל תתביישו, חיטוי זה לעיתים יכול להיות עניין של חיים ומוות.

 

תחבושות וציוד שנשאר בגוף

הצוותים הרפואיים מחויבים לספור את החומרים שבהם משתמשים בכדי לעזור לכם, לפני הניתוח ואחריו בכדי לדעת שכאשר הם ירדו, הכל ירד מגופכם. ספירה זה תהיה חייבת להיות מתועדת בסיכום הניתוח שלכם. שלא יהיה מצב כמו שאחד מהצוות שכח חפץ כלשהו בתוך גופכם.

חפץ זר בגופכם שאינו צריך להיות שם, יכול לגרום להחמרה במצבכם אחרי ניתוח, לעיכוב בהחלמה שלכם ואפילו לגרום לכם לזיהום חמור. זכותכם המלאה לצפות בדו״ח הניתוח שלכם ולשאול כל שאלה לגביי זה. ישנן סוגיות ברשלנות רפואית שלעיתים לא נעים לנו להתעמת איתן, אך אנחנו מחויבים לכך ולהעלות את הסוגיות שלנו בפני הצוותים הרפואיים.

 

לסיכום

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמיכם מפני רשלנות רפואית, היא להיות מודעים לכך שרשלנות רפואית היא דבר מאוד שכיח ועליכם, או על הקרובים שלכם, לשים לב לתמרורי אזהרה. אל תתביישו לשאול שאלות, וגם אם אתם חושדים שהצוות הרפואי שאמור לטפל בכם נראה לא מפוקס ועייף, האירו את עייני הצוות ומנעו את הטעות הבאה.

 

זכוכית מגדלת

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו