איך להגן על זכויות היוצרים של יצירת אומנות

זכויות יוצרים זוהי זכות בלעדית של יוצר. זכות זו מקנה ליוצר לעשות כרצונו ביצירה שלו או בחלק מהותי ממנה. כך למשל, יוצר יכול להמחיז, לתרגם, להעתיק ולפרסם את היצירה שלו. בשנת 2007 נחקק "חוק זכויות יוצרים" שמטרתו להגן על זכויות היוצרים השונים. בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל המידע בנוגע להגנה על זכויות יוצרים של יצירות אומנות שונות.

 

מהן זכויות היוצרים בישראל?

בישראל, זכות היוצר נוצרת ברגע שבו היצירה נולדת. כך שאין צורך ברישום פורמלי או בנקיטה של פעולה כלשהי. מהרגע שבו יוצר הביא את היצירה שלו לידי ביטוי, אסור לאחרים לעשות בה שימוש ללא קבלת אישור מהיוצר עצמו.
בשונה מרישום של פטנטים, בישראל אין גוף רשמי שניתן לגשת אליו ולרשום את זכויות היוצרים על יצירה מסוימת.

לכן, כל יוצר בארץ צריך לחשוב מראש אם הוא מעוניין להגן על היצירה שלו בגבולות הארץ או שמא הוא מעוניין לצאת מהארץ ולשווק אותה במקומות נוספים.

 

איך להגן על זכויות היוצרים של יצירת אמנות בארץ?

אם החלטתם להגן על יצירת האמנות שלכם בארץ בלבד, עליכם לבצע את שתי הפעולות הבאות:

 

תשלחו את היצירה לעצמכם בדואר

הפעולה הזו יכולה להישמע לכם אולי קצת מוזרה, אך היא הכרחית. לאחר שתבצעו זאת, אתם יכולים לעבור לפעולה הבאה.

 

צרו קשר עם עורך דין זכויות יוצרים

עליכם ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין זכויות יוצרים או שתאחסנו את היצירה בשירות שמירה מקוון כלשהו. אנו ממליצים לפנות לעורך דין כדי שתוכלו לקבל מידע נוסף בנושא. עורך דין לזכויות יוצרים יכול גם ללוות אתכם בתהליך זה ולאפשר לכם להיות בטוחים שאתם פועלים נכון ושומרים על היצירה שלכם.

אם בכל זאת תחליטו לעשות שימוש בשירותי אחסון, דעו כי מדובר בתשלום שנע סביב ה- 150 ₪. ברוב המקרים מדובר בתשלום חד שנתי. חשוב שתדעו כי שימוש בשירותי אחסון לא מבטיח הגנה מלאה על זכויות היוצרים שלכם מכיוון שאין זה מוכיח ב-100% את מקוריות היצירה. לכן, אנחנו חוזרים בנו ומציעים לפנות לעורך דין שיסייע לכם.

 

מהם תחומי האומנות שנכללים בקטגוריית "זכויות יוצרים"?

בכל הנוגע לזכויות יוצרים, החוק מכיר בסוגים שונים של יצירות ולכל יצירה יש מאפיינים מיוחדים משלה. בין היצירות שניתן למצוא הם יצירות אדריכלות, יצירות דרמטיות וכמובן, היצירות שלשמן התכנסנו כאן היום- יצירות האמנות.
יצירת אמנות יכולה להישמע עבור רבים כיצירה כללית שניתן לשייך אליה יצירות מתחומים שונים ומגוונים. לכן, אספנו עבורכם את היצירות המרכזיות בתחום. היצירות הללו קשורות לתחומי האמנות הבאים:

  • ציור
  • פיסול
  • צילום ועוד

 

אם אינכם בטוחים שהיצירה שלכם נכללת בקטגוריה זו, אתם יכולים לפנות לעורך דין ולהתייעץ עמו בנושא.

איך להגן על זכויות היוצרים של יצירת אומנות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו