כל שבת שנייה – המדריך המלא לגירושים בריאים

גירושים יכולים להיות עסק יקר וכואב לכל הצדדים. במאמר זה ניתן לכם 5 כלים באמצעותם תוכלו לייצר את התנאים המיטביים כדי להתגרש על הצד הטוב ביותר.

 

1. הסכם שלום בית ולחילופין גירושים

במידה ואתם נכונים לנסות לשמור על שלום בית, מומלץ לבחון את האפשרות להסכם שלום בית ולחילופין גירושים. הסכם זה מפרט את התנאים שיתקיימו על מנת לנסות ולשקם את הנישואים. במקביל, ההסכם יכיל את תנאי הגירושים עליהם אתם מסכימים במידה ונסיון השיקום יכשל. במידה ואכן יוחלט להתגרש, הסכם שלום בית ולחילופין גירושים חוסך מאבקים משפטיים אודות תנאי הגירושים, שכן אלה כבר סוכמו מראש.

 

2. כיצד מחלקים את הרכוש מבלי להסתכסך

חלוקת הרכוש היא מטלה מורכבת שלעתים עלולה להוביל לחיכוכים. מומלץ לפנות לאיש מקצוע בשם אקטואר גירושין אשר יאמוד את נכסיכם המשותפים וימליץ כיצד לדעתו יש לחלק את הנכסים ו/או החובות בין בני הזוג. פניה לאקטואר גירושין רלוונטית בין אם בחרתם בהליך משפטי או בהליך גישור.

 

3. גישור

מומחים ממליצים על גישור שפועל כהליך מנותק לחלוטין מההליך המשפטי ורצוי גם כהליך חלופי להליך המשפטי באם הדבר אפשרי, שכן אם פונים לגישור לאחר תחילת הליך משפטי, שני הצדדים מגיעים לגישור טעונים וקונפליקטואלים יותר, לאחר שכבר הגישו כתבי טענות זה נגד זה. יתרה מכך, הליך משפטי מוציא את התוצאה מידכם ומעבירה לידי שופט.

 

נושאים אותם מקיף הסכם גישור

  • באם יש ילדים משותפים, ההסכם יכלול תוכנית הורות המתייחסת לערכי גידול הילדים וחלוקת הזמנים בהם הילדים ישהו אצל כל הורה.
  • אופן חלוקת ההוצאות השוטפות של הילדים בין ההורים.
  • חלוקת רכוש משותף (כפי שהסברנו מעלה, מומלץ לפנות לאקטואר גירושין).

 

4. דגשים להתנהלות עם עורך דין בגישור

מומלץ להיעזר בעורך דין לאורך הליך הגישור ובפרט טרום החתימה על הסכם הגישור היות ומדובר בהסכם שישפיע על מהלך חייכם בשנים הבאות. יחד עם זאת, נוכחות עורכי הדין בפגישות הגישור אינה מומלצת, שכן בני הזוג יתנהלו באופן שונה כאשר עורכי הדין נוכחים. מעבר לכך, היעדר עורכי הדין בפגישות הגישור ידמה את המצב הרצוי להמשך התקשורת בין שני הצדדים – תקשורת ישירה שלא באמצעות מתווכים.

 

5. מצב רגשי נכון

שימו לב שאתם לא מקבלים החלטות ממקום רגשי מדי אלא ממקום מחושב ומושכל. אם אתם מוצפים רגשית, ככל הנראה אינכם חושבים באופן צלול דיו על מנת לקבל החלטות קריטיות. פעולה מתוך מקום אמוציונלי עשויה לגרום לנזק רב ולכן לפני שאתם מתחילים כל הליך, דאגו לעצמכם לתמיכה רגשית.

 

לסיכום

הליך גירושים הוא הליך מורכב, אולם בעזרת בחינת שלום בית, חלוקת רכוש שנסמכת על אנשי מקצוע מנוסים, גישור בליווי משפטי נכון וצלילות רגשית, תוכלו לנווט בהליך זה על הצד הטוב ביותר.

עורך דין

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו