כיצד שומרים על היגיינה במפעל?

מפעל יכול להיות מקום מאוד מלוכלך ולא היגייני. אולם, היגיינה במפעל היא היבט חשוב בלא מעט תעשיות. אז איך שומרים על היגיינה במפעל?

 

הסתכלות רחבה וכוללנית

בדרך כלל, כשאנחנו חושבים על אזורים מלוכלכים פוטנציאלית במפעל – אנחנו אוטומטית נחשוב על קומת העבודה. ובאמת, קומת העובדה נוטה להתלכלך באופן הקשה ביותר והבולט ביותר. אולם, אסור לשכוח שכדי לשמור על היגיינה במפעל – צריך לשמור על הסתכלות רחבה וכוללנית.

חשוב לשמור על היגיינה בכל חלקי המפעל – למשל המלתחות (אם ישנן), חדר האוכל או המנוחה, ומשרדי ההנהלה והמכירות. לדוגמא, על ידי ניקוי שטיחים במפעל – תוכלו לשמור על משרדי ההנהלה היגייניים ונקיים.

ניקוי שטיחים במפעל

שגרת ניקיון

בהמשך ישיר להסתכלות הרחבה, כדי לשמור על היגיינה במפעל צריך לשמור על שגרת ניקיון. תוכלו לעשות זאת על ידי קביעת נהלים או בניית לוח שמנים מסודר לגבי הניקיון של כל אחד מהחלקים במפעל. למשל, שאיבת השטיח או שטיפת קומת העבודה תתבצע פעם ביום, בעוד שחיטוי קומת העבודה יתבצע פעם בשבוע וניקוי שטיחים מקצועי בקיטור – פעם בחודשיים.

ככל שתקבעו שגרת ניקיון קבועה ויסודית לכל אזורי המפעל – כך יהיה לכם קל יותר לשמור על היגיינה במפעל שלכם. שגרת הניקיון צריכה להתייחס לכל היבט של ניקיון במפעל, לרבות ציוד, רצפות, קירות, ואפילו תקרות. כמובן שלא תוכלו לנקות הכל לבד ובאותה הצורה, ותצטרכו להשתמש במוצרי ושיטות ניקוי שונות למשטחים שונים – או להזמין שירותי ניקוי תעשייתיים מקצועיים.

 

שמירה על היגיינת ידיים

אחד העקרונות הבסיסיים ביותר בשמירה על היגיינה בכלל – היא שמירה על היגיינת הידיים. חשוב לוודא שלפני כל כניסה לקומת העבודה העובדים מסבנים, שוטפים, מייבשים ומחטאים את ידיהם. כדאי שהם יעשו את כל התהליך גם לפני שהם אוכלים ובסוף יום העבודה, אך היבטים אלו ספציפית אינם רלוונטיים להיגיינת המפעל.

עוד דרך לוודא שהעובדים שומרים על היגיינת ידיים ראויה בעת השהות שלהם במפעל באופן כללי ובקומת העבודה באופן פרטני היא  לוודא שהם לובשים כפפות בזמן שהם עובדים. כפפות גומי או לטקס איכותיות מונעות העברה של זיהומים, ומהוות אמצעי ביטחון נוסף שיאפשר לכם לשמור על רמה גבוהה של היגיינה במפעל.

היגיינה תעשייתית

כדי לשמור על היגיינה, כדאי לבצע הערכה של סכנות היגייניות במקום העבודה, ולבקר אותן באופן תכוף. סכנות היגייניות יכולות להיות חומרים כימיים, אבק וכו'. זה חשוב שלא רק אתם תכירו את היסודות של היגיינה תעשייתית, אלא גם העובדים שלכם. לכן חשוב לתלות דפי בטיחות במקומות בולטים, ולערוך חשיפה לנושא לעיתים קרובות.

 

סיכום

לסיכום, היגיינה במפעל היא לא רק דפי בטיחות בולטים ושימוש בכפפות והקפדה על חיטוי ידיים. חשוב להקפיד על היגיינה במפעל גם במקומות כמו קומת ההנהלה או משרדי המכירות. גם שם – חשוב לוודא שהכל נקי והיגייני – מהשטיחים ועד הפילטרים של המזגנים.

ניקוי שטיחים במפעל

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו