כיצד לנהוג אם פרסמו דברי דיבה אודותיך בבאר שבע?

כיום מעטים הם אלה שיכולים לחיות מחוץ לצל של המדיה החברתית והדבר מביא עמו יתרונות מובהקים, אבל לצערנו גם חסרונות אשר רבים מאמינים כי הם עולים על היתרונות. המדיה מביאה את חופש הדיבור לרמה גבוהה והיסטורית, אך היא גם מפנה מקום לשפה לא נאותה ומבזה בלשון המעטה. אם אתם קורבן למעשה שכזה חשוב לדעת שהצעד הראשון הוא כמובן הצטיידות בעו"ד.

במאמר זה ניגע במה הם לשון הרע והוצאת דיבה, כיצד לפעול במקרה ונפלנו קורבן לכך ולמי צריך לפנות. לצערנו אנחנו רואים מעשים זדוניים שכאלו כל יום ברשת ורובם נובעים לעיתים מהרצון לפגוע באדם מסוים. כך או כך, הפגיעה מתקיימת בסופו של דבר אבל לא תמיד נוכל להוכיח זאת כראוי בבית משפט. אז כעת בואו נלמד יחדיו את ההגדרות הרלוונטיות ומאיפה נוכל לקבל סיוע ופיצוי.

 

 מהי לשון הרע

כאמור לשון הרע באינטרנט היא בין המקרים החדשים והנפוצים ביותר שאנחנו רואים בתחום זה, אבל בעצם לשון הרע יכולה להתקיים בהרבה מובנים ולכן לא תמיד קל להוכיח אותה. לשון הרע ופרסום דברי דיבה משמעה שאדם, או ארגון, כתב או אמר עלינו דברים שעלולים לפגוע או פגעו בנו באופן אישי. דברים אלו עלולים לפגוע בנו גם בתחום הקריירה והמשפחה. בהתאם לכך הפתרון הנאות הוא הגשת תביעת לשון הרע.

 

איך נגיש תביעת לשון הרע

הדבר הראשון שיש לעשות כאשר אנו נוכחים לעובדה שפרסמו עלינו דבר שיכול לפגוע בנו, הוא תיעוד. התיעוד יסייע לנו בשלב מאוחר יותר, בעיקר אם נגיע לבית המשפט. במקביל הצעד החכם והנכון ביותר הוא פנייה לעו"ד המתמחה בתביעות דיבה. עו"ד מקצועי ידע כיצד לאבחן נכון את המצב, כיצד יהיה נכון לתבוע בתיק ולהוכיח שאכן נגרם לנו כאן נזק. מן הצד השני הוא ידע לחשב את הסיכונים שיכולים להתעורר מצד ההגנה.

 

 למה קשה להוכיח לשון הרע

כפי שכבר רמזנו, לא תמיד פשוט להוכיח בבית המשפט שדברי דיבה פגעו בנו בחיינו הפרטיים. הסיבה לכך היא המקור של לשון הרע וכתב ההגנה של המואשם. למשל, יכול הנאשם לטעון כי דבריו היו דברי אמת ובמידה ואנו אנשי ציבור, הוא יכול לטעון שדבריו היו רלוונטיים לתפקידנו ולא לחיינו האישיים. הדבר מוכיח אף יותר את העובדה שעו"ד מקצועי הוא חובה בכל מקרה ומקרה של תביעת לשון הרע.

 

השורה התחתונה

כמעט כולנו יכולים להיות קורבן להוצאת דיבה ברבים, בעיקר בתחומי האינטרנט. אבל, אין זה אומר שזו לא זכותנו לדרוש צדק, פי כמה וכמה אם הדברים שנאמרו הם שקריים. לכן, הצעד החשוב ביותר שנוכל לנקוט הוא תיעוד של הפגיעה נגדנו ויצירת קשר עם עו"ד המתמחה בנושא, לבדיקת הסיכוי להצלחה בתביעה כזו.

תביעת לשון הרע

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו