מהו שכר הטרחה על טיפול משפטי בחדלות פירעון?

בכדי להתחיל, לעבור ולסיים את התהליך של חדלות פירעון, יש צורך בצעדים רבים מסוגים שונים כלכליים ומשפטיים כאחד. במקרים רבים עזרה של עורך דין לענייני חדלות פירעון, יכולה לשפר מאוד את מצבו של החייב בדרכים שונות. בכתבה נדון על שכר טרחה וקבלת סיוע משפטי במצבים של חדלות פירעון. 

 

מה הם התפקידים של עורך הדין במקרה של חדלות פירעון?

תפקידיו של עורך הדין במקרה של חדלות פירעון מתחילים עוד לפני ההליך עצמו. בתחילה, אם יש דרך אחרת להגיע להסדר חובות, עורך הדין יציע אותה לחייב וינסה לקדם אותה. במקרים שחדלות פירעון היא האופציה הטובה ביותר, עורך הדין יגיש את הבקשה לפתיחת הליכים לבית המשפט או לרשם ההוצאה לפועל, לפי המקרה הספציפי.

לאחר מכן, במהלך ההליך יש צורך בהגשת עוד מספר בקשות, בפנייה אל הרשם או אל בית משפט ובניהול של דיונים בבית המשפט. במקרים מסוימים, יש אפשרות לבקש הפטר בדיעבד, כלומר שמשך הזמן של החדלות יתקצר משמעותית. למידע נוסף לחצו כאן.

 

היכן ניתן לקבל סיוע משפטי בהליכים של חדלות פירעון?

רוב החייבים שנמצאים בהליכים של חדלות פירעון, נתונים במצב כלכלי קשה מאוד. לכן, לעיתים קרובות קשה להם לעמוד בהוצאות של שכר טרחה של עורך דין. לצורך כך קיים סיוע משפטי ממשרד המשפטים. סיוע זה ממומן על ידי משרד המשפטים והחייב צריך לשלם אגרה מינימלית בכדי לקבל אותו.

 

שכר טרחה לחייבים בסכום של פחות מ-161 אלף ש"ח

במקרים של חדלות פירעון על חוב של פחות מ-161 אלף ש"ח ואחרי שנת 2019, ההליך של חדלות הפירעון מתנהל מול הרשם של ההוצאה לפועל. התנהלות זאת היא פשוטה בהרבה וחוסכת לחייב הליכים רבים ומתישים. במקרים אלה מקובל לגבות בין 300-1000 ש"ח לשעת עבודה של עורך הדין, ולתמחר את התיק בצורה הזאת.

 

שכר טרחה לחייבים מעל 161 אלף שקל

במקרים של חוב של מעל 161 אלף שקלים, יש לנהל את התיק בבית משפט השלום. ניהול של הליך בצורה הזאת הוא מסובך בהרבה, ולכן מקובל לגבות עליו סכום טרחה גבוה יותר. שכר הטרחה במקרים אלה בדרך כלל נע בין 10%-15% מסכום החוב שאותו מסדירים.

 

שכר טרחה על שירותים נלווים של עורך דין בחדלות פירעון

בהליכים של חדלות פירעון יש גם שירותים נוספים כמו בירור פניות נוספות לבית המשפט בפניות מיוחדות, וניסיונות שונים לקיצור של משך זמן חדלות הפירעון של החייב. תוספות אלה מוסיפות לשכר הטרחה סכומים שונים לפי סוג השירות שנוסף.

 

שכר טרחה על טיפול משפטי בחדלות פירעון – סיכום

שכר טרחה בחדלות פירעון נקבע על פי סוג התיק וכמות העבודה בו. אפשר לקבל עזרה משפטית ממשרד המשפטים בתשלום עמלה סמלית בלבד.

טיפול משפטי בחדלות פירעון

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו