מה עושה יועץ קרקע ומדוע הוא כל כך חשוב?

אם אתם יזמים בתחום הנדל״ן, בטח כבר שמעתם על רצף המילים ״יועץ קרקע״. יועץ קרקע הוא בעצם מהנדס קרקע – או בשם אחר ״מהנדס גיאוטכני״. בעל מקצוע חשוב מאוד בכל מה שקשור לבניית מבנים. כיזמים תצטרכו לעבוד עם מספר רב של בעלי מקצוע כגון עורך דין, אדריכל וגם יועץ קרקע. אנחנו נסביר יותר לעומק על תפקידו של יועץ הקרקע. בואו נתחיל!

 

מהו תפקידו?

תפקידו של יועץ קרקע הוא לבדוק את האדמה. לא כל אדמה מתאימה לבנייה. לדוגמה, במקרה שבה האדמה רכה ורגישה ללחות יכול להיות שהיועץ שלכם יתן לכם המלצה לוותר על הרעיון. באותה מידה, יכול להיות שהוא יתן לכם אופציות בנייה אחרות כדי שבכל זאת תוכלו לבנות על אותה האדמה תוך כדי שמירה על בטיחות המבנה. יועץ קרקע הוא אחד מבעלי המקצוע הראשונים שאתם תיפגשו איתו.

התפקיד שלו

מה הוא עושה בפועל?

יועץ קרקע צריך להגיש דו״ח אשר מתאר את מצב הקרקע – זאת לפני שמתחילים לבנות. לשם כך, הוא צריך לחפור באדמה, לבדוק את שכבות הקרקע, לעשות מדידות קרקע, ואז להביא את אותה האדמה למעבדה. במעבדה יחקרו את האדמה וכך היועץ מקבל את התשובות הסופיות לגביה. לאחר מכן, היועץ צריך לפנות לאנשים הרלוונטים אשר מתכננים את הבנייה ולתת להם את כל הפרטים שהוא אסף. הם כבר ימשיכו את העבודה מכאן והלאה.

 

תפקידים נוספים

יש ליועץ קרקע עוד כמה קלפים בשרוול. העיסוקים הנוספים שלו הם מאגרי מים, ביסוס תשתיות, ייעוץ קרקע לשם בניית סוללות, מבנים טמונים ועוד. מהנדס גיאוטכני הוא בן אדם אשר למד שנים רבות כדי להגיע לרמת הידע שיש בידיו.

 

איך למצוא יועץ קרקע?

לפני שאתם מחליטים לעבוד עם בעל מקצוע מסוים, חשוב שתפגשו איתו. תבדקו מה הידע שלו, תבקשו לראות עבודות קודמות שלו ותעשו תיאום ציפיות. תוכלו לחפש באינטרנט יועץ קרקע בשם רזי דבוש – יועץ מקצועי בעל 2 תארים מטעם הטכניון. דף הבית רזי דבוש יועץ קרקע – המקום שבו תוכלו למצוא את כל הפרטים שאתם צריכים.

 

טיפ מאיתנו: תבדקו מה אתם מרגישים

עולם הנדל״ן הוא עולם שבו אתם עובדים עם כל כך הרבה אנשים שונים. כל אחד מאיתנו שונה. כל אחד מאיתנו מתקשר אחרת ועובד אחרת. תבדקו שאתם עובדים עם בעלי מקצוע שרואים את עולם הנדל״ן כמו שאתם רואים אותו. כמו שאמרנו קודם לכן, תפגשו איתם קודם – כך גם תוכלו להרגיש האם אתם מרגישים איתם בנוח. תבחרו באנשים שאתם מרגישים כי אתם יכולים לסמוך עליהם.

 

לסיכום

אם אתם יזמים בתחום הנדל״ן, תצטרכו לעבוד עם מספר רב של בעלי מקצוע – וביניהם יועץ קרקע. תפקידו של יועץ קרקע הוא לבדוק את האדמה שאתם רוצים לבנות עליה. לבדוק כי היא אכן בטוחה. יש לו עוד תפקידים רבים אבל זה התפקיד העיקרי שלו – לוודא כי המבנה נבנה על שטח בטוח. תחקרו על הנושא קצת יותר ותקבעו פגישות עם יועצים. תראו למי אתם מתחברים יותר ותצאו לדרך!

יועץ קרקע

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו