חליתם או נפצעתם? כדאי להכיר את הזכויות שמגיעות לכם

אם חליתם משמעותית או נפצעתם, ייתכן מאוד שמגיע לכם זכויות רבות ואתם אפילו לא יודעים על כך. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב להכיר לקבלת הזכויות הרלוונטיות.

 

עורכים מיפוי מצב לבדיקת הזכויות

הדבר הראשון לפני שמעוניינים לתבוע חברה מבטחת או כל גוף רלוונטי לעניין, היא תמונת המצב הקיימת. חשוב לבדוק מהי עוצמת הפגיעה, עד כמה היא השפיעה על חיי היום יום והכי חוב, מה היה המקור לגרימתה. פגיעה שהתרחשה בעבודה, תזכה אתכם בזכויות רבות וההמלצה היא לחפש עורך דין תאונות עבודה מומחה לייצוג בתביעה שלכם.

 

מהי תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא פגיעה או פציעה שהתרחשה במהלך השהות בעבודה או במהלך ההגעה או החזרה ממקום העבודה. פציעה כזו תוכר במוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה ויהיה ניתן לקבל עליה פיצויים כמו כל תאונת עבודה אחרת. תאונת עבודה יכולה להיות פציעה טראומטית שהתרחשה במהלך העבודה כמו החלקה על רצפה רצופה ותאונת דרכים בדרך לעבודה. לעומת זאת, גם מחלה המקושרת לאופי העובדה יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה, בפרט במקרים בהם ההקשר הוא ברור כמו מחלת אסטמה של עובד העובד במקום עבודה המשחרר חומרים רעילים אותם העובדים שואפים.

מעניין לציין שניתן לתבוע פיצויים גם בגין מיקרו טראומה שהיא כאב ממושך המתקשר לאופי העבודה. זה יכול להיות קלדנית הסובלת מכאבי מפרקים באצבעות בגין אופי העבודה המונוטוני בו היא עובדת.

 

את מי ניתן לתבוע בתאונת עבודה?

אם התרחשה לכם תאונת עבודה, גם אם הנזק שנגרם לכם הוא לא כל כך משמעותי, ההמלצה יהא לפנות לעורך דין תאונות עבודה. עו"ד כזה ינהל את התביעה במקצועיות ובנחישות לטובתכם בלבד.

 

תביעה בביטוח לאומי

תוכלו להגיש תביעה בביטוח לאומי על היעדרות ממושכת בשל מחלה או פציעה. ניתן לקבל עד 90 יום ימי מחלה, ואם תימצאו זכאים תוכלו לקבל גם קצבה חודשית או מענק חד פעמי. לא כל כך קל לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ולכן חשוב מאוד לעשות זאת בליווי משפטי של עו"ד תאונות עבודה.

 

תביעת חברת הביטוח

ניתן לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הפוגע כשמדובר בתאונת דרכים. אם נפגעתם מרכב לדוגמא, על פי חוק ביטוח רכב חובה, החברה המבטחת את הרכב הפוגע אמורה לשלם לכם על הנזיקין שנגרמו לכם בגוף. ברגע שנקבעו אחוזי נכות בביטוח לאומי, החברה המבטחת לא יכולה להתנער מתשלום הביטוח.

 

תביעת קרן פנסיה

על פי חוק כל אחד מאיתנו אמור להפריש לפנסיה. ביטוח פנסיה מכיל רכיב אובדן כושר עבודה המפצה את העובד במקרה בו הוא איבד את יכולתו להתפרנס מהעבודה אליה הוא הורגל. חברת הביטוח תשלם למבוטח מענק חד פעמי או קצבה חודשית במקרה של זכאות.

אל תשכחו שבמקרה של תאונת עבודה ניתן לתבוע את המעסיק במקרה בו הוא נמצא אשם בפגיעה. היעזרו עם עו"ד תאונות עבודה לקבל מלוא הזכויות שלכם.

שופט

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו