מה עדיף – הלוואה חברתית או הלוואה מהבנק

בשנים האחרונות, בייחוד בתקופת הקורונה רבים האנשים ובעלי בתי העסק שצברו חובות גדולים ויצרו לעצמם בורות כלכליים קשים במיוחד.

פעמים רבות בהגעה למצבי קיצון כלכליים מסוג זה, חל קושי רב בהתמודדות עם הסיטואציה הכל כך מורכבת ולא פשוטה.

אנשים שונים ממהרים לקחת הלוואות מבנקים או בצורת עוגן, כלומר בצורה חברתית. אך האם המהלך של לקיחת חובות ישר מאוד חכם ? ומה עדיף עבורכם, הלוואה מסוג חברתי או הלוואה ישירות מהבנקים?

 

איך תדעו מתי לקיחת חובות היא הצעד הנכון עבורכם

חשוב להבין שלקיחת הלווה הינה צעד מסוכן שיכול להיות שילווה אתכם לכל החיים. אז הנה מספר השלבים שיגידו לכם אם אתם צריכים לקחת הלוואה או אם יש צעד אחר שתוכלו לנקוט בו.

  1. ערכו רשימה – עליכם לערוך רשימה מסודרת בה תענו על מגוון של שאלות שיעזרו לכם לסדר את המידע הנחוץ לכם לשאלה האם לקחת הלוואה או לא.

עליכם לשאול : מהן ההכנסות הנוכחיות שלכם לכל חודש, האם השכר שלכם נפגע דרסטית, האם אתם מובטלים, האם מגיעים לכם מענקים כלשהם, מהן ההוצאות החודשיות שלכם, והאם כבר הקפאתם הלוואה או משכנתה שיש לכם.

  1. סידור התשובות ברשימה – בדקו כמה מהשאלות מעידות על מצב כלכלי טוב וכמה מהשאלות מעידות על פגיעה במצב הכלכלי הנוכחי שלכם. במידה ותמצאו יותר שאלות שהתשובה שלכם עליהן היא שהמצב הכלכלי שלכם פגוע ברמה שיהיה קשה לצאת ממנה, שיקלו שוב את לקיחת ההלוואה.

אם המצב הכלכלי שלכם לא כל כך נורא ובמגמת שיפור, אתם כנראה תוכלו לעמוד בהחזרת ההלוואה.

 

במידה ובחרתם לקחת הלוואה, איזו הלוואה עדיפה לכם חברתית או מהבנק

הלוואה מבנק – הלוואה מבנק מאפשרת הרבה פעמים גמישות כאשר מדובר בסכומי כסף גבוהים. ההלוואה מהבנק לרוב תאפשר לכם לקחת הלוואות בסף גודל גדול יותר ומשמעותי יותר. אך יחד עם זאת חשוב מאוד לזכור כי אותן הלוואות מפתות יכולות ליצור גם סיבוכים שונים.

בחתימה על הסכם של הלוואה מהבנק, לרוב אתם תאפשרו לבנק לגשת לכמעט כל מידע כלכלי שיש עליכם. המידע הכלכלי יאפשר לבנק לדעת במהלך השנים אם אתם מסוגלים לעמוד בהחזרת ההלוואה לבנק ובכך גם תיתלה הריבית שלכם על ההלוואה. ההלוואות מהבנק מביאות עמן גם ריבית שיכולה להיות גבוהה במיוחד ולעלות עם השנים.

חשוב להבין שאם אתם בוחרים בהלוואה מהבנק, עליכם להקטין את מסגרת האשראי כמה שאפשר בכדי שהריבית שלכם לא תעלה.

הלוואה חברתית – הלוואה חברתית שונה במהותה מהלוואה מבנק. היא נעשית על ידי קבוצה פיננסית פרטית שמציעה מגוון רחב של מסלולי השקעות. בינהן קיימת גם בלנדר הלוואות .הלוואה זו משתנה מגודלה לגודלה בין קבוצות פיננסיות שונות ולכן חשוב לשים לב לבחור את הקבוצה המתאימה. חשוב להבין שבהלוואה מסוג זה אין צ'קים חוזרים או הוראות קבע וכי ההלוואה עצמה לא מאושרת מיידית.

 

זכרו להלוות רק כשצריך

תהליך ההלוואות כרוך בגורמים שונים, זכרו להעזר בהם רק בקיום התנאים הנכונים למצב. בקרו באתר לירות בכדי לחקור עוד על הנושא.

סגירת עסקה

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו