יוצאים מהשגרה – הכל על ההתפתחות האישית

ילד בן עשר לא דומה לנער בן 18 וצעיר בן 20 הוא לא כמו מבוגר בן 60. ההבדל הגדול נעוץ בהתפתחות אישית טבעית. אבל, את ההתפתחות האישית אנחנו יכולים להוביל ובכוח כל אחד מאיתנו להוביל את עצמו למקום טוב יותר. אבל התפתחו אישית היא לא הליך ההתבגרות הטבעי שלנו. כי אם הרבה יותר מסתם שלבי התפתחות. 

 

מהי התפתחות אישית?

יהיה נכון לקרוא להתפתחות אישית, שדרוג. באמצעות התפתחות אישית ומקצועית אנחנו הופכים לגרסה היותר טובה שלנו. מאמן להתפתחות אישית יעזור לכם להיות היום, טובים יותר ממחר. ההתפתחות יכולה להיות בתחומים שונים כמו זוגיות, הורות, מקצועיות, אישיות ועוד.

אבל בסופו של דבר, ההתפתחות האישית משפיעה על כל תחום בחיים. ברגע שאדם מכיר את יכולותיו, בונה את החוסן האישי שלו והתשתית המנטאלית שלו חזקה, הוא לומד להתמודד עם קונפליקטים אישיים בינו לבין עצמו, להציב לעצמו מטרות, לעמוד ביעדים וקל לו גם לעמוד בהם. תודות ליסודות האיתנים המלווים אותו.

בסופו של דבר, התפתחות אישית היא תהליך צמיחה המסייע לאדם לממש את יכולותיו ולהגיע אל הפוטנציאל שבו.

התפתחות אישית ומקצועית

מה אדם לומד במסגרת התפתחות אישית?

הדבר הראשון בתהליך התפתחות אישית היא דווקא להכיר את עצמי, להכיר את האני שבי. האדם לומד להכיר את עצמו, לספק לעצמו הנאות גשמיות, לשים את עצמו נכון בסולם העדיפויות וכך הוא לומד מיהו, מה תפקידו בעולם ואיך הוא יכול לנצל את התכונות הטובות שבו כדי לתרום ולהועיל לעולם.

תהליך התפתחות אישית הוא תהליך האורך זמן ונכון יהיה לומר כי הוא ממשיך לאורך כל חיי האדם, מרגע ההתחלה. בהתחלה, צריך עזרה והכוונה, האדם זקוק למישהו מקצועי שיסייע לו בבניית יסודות חזקים להמשך ההתפתחות.

 

איך ההתפתחות האישית משפיעה על התפתחות מקצועית?

לפני שנתחיל חשוב להבדיל בין התקדמות במקום העבודה, לבין התפתחות מקצועית. זה שראדם התקדם ולמד עוד קורס להכשרה מקצועית, זה לא אומר שהוא אכן הולך להתפתח אישית תודות לה. אכן, כשאדם לומד מושגים חדשים והוא עובר הכשרות שונות, ההתפתחות האישית שלו נתרמת מכך.

ההתפתחות האישית משפיעה על ההתפתחות המקצועית בצורה ישירה. ניקח לדוגמא אדם שלמד לנהל מערכות יחסים תקינות, הוא יקח את הלמידה שלו גם לתחום המקצועי וכך הוא יצליח להתפתח מקצועית גם במקום העבודה.

 

בסופו של דבר

התפתחות אישית מביאה את האדם למקום טוב יותר, עם ביטחון עצמי גבוה, תקשורת יעילה והסתכלות נכונה לחיים. כפי שסיכמנו כאן, ההתפתחות האישית משפיעה גם על ההתפתחות המקצועית וכדי להצליח בה חשוב לפנות לאיש מקצוע כמו קאוצ'ר, מטפל רגשי וכדו'.  אל התהליך עצמו ניתן להיכנס גם באופן עצמאי דרך ספרים, פודקאסטים והקניית הרגלים חדשים. אבל אין כמו מאמן אישי צמוד.

התפתחות אישית ומקצועית

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו