הכל על אחסון האתר

אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט, כדאי שתשקיעו כמה דקות בקריאת המאמר הזה, הוא יחסוך לכם בעתיד הרבה זמן וכאבי ראש. בשונה ממה שרוב האנשים חושבים, המידע והנתונים שיש היום באינטרנט לא מרחפים במקום מסוים בחלל. כל הנתונים הללו מאוחסנים במקום ספציפי מאוד, ומכאן מגיע הביטוי אחסון אתרים. הכנו לכם כאן מדריך סופר חשוב שבו תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת על אחסון אתרים.

 

מה זה בכלל אחסון אתרים?

באתר אינטרנט יש הרבה מאוד נתונים וקבצים: יש בו מלל, תמונות, סרטונים, קוד, ועוד הרבה מידע. בדומה למידע מקוון אחר, גם המידע של האתר שלכם צריך לשבת במחשב עם הארד דיסק ומספיק זיכרון שיוכל להכיל אותו. אחסון האתרים הוא בעצם פעולת האחסון של כלל המידע מאתר האינטרנט.

חברות לאחסון נתונים בעצם מציעות את שירותי המחשוב העוצמתיים שלהן לבעלי האתרים. לחברות האחסון הללו יש שרתי מחשבים עם אלפי מחשבים חזקים ומהירים וזיכרון רב. פרטים ומידע נוסף תוכלו למצוא בקישור הזה אחסון אתרים בישראל.

אחסון אתרים

האם אפשר לאחסן את האתר שלי על המחשב הפרטי?

באופן כללי ניתן לאחסן את אתר האינטרנט שלכם על המחשב האישי, אבל מדובר על פעולה ממש לא מומלצת. כדי שאתר האינטרנט שלכם יהיה זמין במצב כזה, המחשב שלכם חייב להיות דלוק כל הזמן, וברגע שהוא מכובה האתר כבר לא זמין. זאת לא משימה פשוטה כמו שהיא נשמעת, כי למחשבים יש גם תקלות ובעיות לפעמים, וגם התקלה הכי פשוטה וקטנה במחשב שלכם תפיל את האתר או תתקע אותו.

 

מהם סוגי האחסון שיש כיום?

כיום ישנם כמה סוגים שונים של אחסון אתרים, הכנו כאן עבורכם רשימה קצרה עם הסבר על כל אחד מהם:

  1. אחסון שיתופי – מדובר על שרת שמאחסן כמה אתרי אינטרנט ומקצה לכל אחד מהם משאבי מחשוב ושטח דיסק. אחסון שיתופי נועד בעיקר לתארי אינטרנט בסיסיים מאוד שלא מתנהלת בהם הרבה פעילות.
  2. שירות וירטואלי – שירות וירטואלי, או שרת VPS הוא משהו בין אחסון שיתופי לאחסון פרטי. מדובר בעצם על שרתים חזקים מאוד שהמשאבים שלהם מחולקים למעט אתרי אינטרנט. כל אתר מקבל זיכרון ראם ושטח דיסק לעצמו והוא יכול לשחק עם ההקצאה, להגדיל אותה או להקטין אותה. אחסון וירטואלי נועד לאתרים בינוניים וגדולים שזקוקים למשאבי מחשוב עוצמתיים.

 

איך נבחר חברת אחסון?

אחד הדברים הכי חשובים לזכור לפני שבוחרים חברת אחסון הוא לא להתפתות מהמחיר או מהמהירות שיציעו לכם. נכון שמדובר על נתונים חשובים ומשמעותיים, אבל בסופו של דבר כדאי שתזכרו שאחסון אתרים הוא מכלול שלם ולא רק מהירות.

 

סיכום

אחסון אתרים הוא דבר קריטי ובסיסי לכל מי שמחזיק אתר אינטרנט, ובמיוחד אתר גדול. חשוב להכיר היטב את התחום כדי לבחור באחסון המתאים לכם.

אחסון אתרים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו