החשיבות של היגיינת ידיים: טיפים לשטיפת ידיים יעילה

הקורונה אמנם מאחורינו, אבל המודעות להיגיינה נשארה באוויר. רבים מבקשים לדעת איך אפשר לשמור על היגיינה בכל מיני מצבים, כדי להימנע מהעברה של חיידקים שעשויים להביא לחולי. עובדה זו גרמה לנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתציג בכל פעם טיפים לשמירה על היגיינה בתחומים שונים. הפעם, כפי שוודאי שמתם לב, ריכזנו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר לשטיפת ידיים יעילה. הישארו אתנו ותגלו אותם.

 

הטיפ ה – 1 לשטיפת ידיים יעילה: שימוש בסבון ידיים איכותי

הטיפ הראשון והחשוב ביותר נוגע לסבון שבו נעשה השימוש בעת השטיפה. ההמלצה הגורפת היא להשתמש אך ורק בסבון ידיים איכותי. כלומר, סבון שהוכן לשם מטרה זו בלבד. הימנעו משימוש בשמפו, מרכך או כל נוזל אחר. שכן, אלו עשויים להיות לא טובים מספיק ולהשאיר על כפות הידיים שלכם שאריות של לכלוך. חשוב מאוד שתשימו לב כי בעת ניקוי הידיים, אתם מסבנים את כל האזורים של כף היד, למשל:

  • קצות האצבעות
  • החלקים שמחברים בין האצבעות
  • כרית כף היד ועוד

מייבש ידיים

הטיפ ה – 2 לשטיפת ידיים יעילה: ייבוש הידיים תוך שימוש באמצעים מסוימים

הטיפ השני נוגע לאופן שבו אתם בוחרים לייבש את הידיים שלכם. אם אתם נמצאים במקום ציבורי, ההמלצה היא להימנע משימוש במגבת רב פעמית. אם יש במקום מייבש ידיים או מגבות חד פעמיות, השתמשו בהם בלבד. במקרים שבהם אין אף אחת מהאפשרויות הללו, העדיפו לייבש את הידיים באוויר הפתוח. נכון, מדובר באפשרות לא נוחה במיוחד, אבל היא צפויה לשמור עליכם מפני לכלוכים וחיידקים.

 

הטיפ ה – 3 לשטיפת ידיים יעילה: להימנע ממגע במשטחים מזוהמים

אתם יכולים ליישם ביסודיות את 2 הטיפים שצוינו בפניכם לעיל, אבל זה לא מספיק. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי אתם שומרים על היגיינה באופן מקסימלי, עליכם לשים לב כי לאחר השטיפה אינכם נוגעים במשטחים מזוהמים, למשל:

  • הכיור
  • הידית להורדת המים באסלה
  • הידית של הדלת וכו'

ההמלצה שלנו היא לקחת חתיכה קטנה של נייר שתחצוץ את המגע עם אזורים אלו. לאחר מכן, ניתן להשליך אותה לפח מבלי לגעת במשטחים השונים שנמצאים מסביב.

מייבש ידיים

החשיבות שבשמירה על היגיינת הידיים

חשוב מאוד לשמור על היגיינת הידיים, כדי שתוכלו להיות בריאים. שכן, הידיים שלכם נוגעות לא פעם באזורים חשופים בגוף כמו האף, העיניים והפה. אם הידיים שלכן יהיו מלאות בחיידקים, הן עשויות להעביר אותן ישירות אל תוך הגוף ולהביא להתפתחות של דלקות ומחלות שונות. לכן, יש לשמור על היגיינה ככל הניתן.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם להכיר מקרוב את החשיבות שבשמירה על היגיינת הידיים. בשלב זה יש בידיכם את כל האינפורמציה החיונית, כך שנותר לכם רק ליישם ולשמור על הבריאות.

מייבש ידיים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו