מה ההבדל בין נעלי ריצה לנעלי הליכה

כשאנו רוכשים נעלי ספורט, אנו מצפים שישמשו אותנו לריצה, להליכה ולסוגי אימון אחרים.

אך האם אותן נעלי ספורט יכולות לשמש אותנו לריצה ולהליכה גם יחד? האם יש ביניהן הבדלים ואם כן מהם? הכל במאמר הבא.

 

התאמת הנעל לרגל

כאשר אנו רצים כפות הרגליים שלנו מבצעות פעולות ותנועות אחרות מהליכה ולכן ישנם הבדלים בין התאמת סוג הנעליים לפעילות. כאשר רצים התנועות הן אחידות בדיוק כמו בהליכה אך הקצב שונה. לאור עובדה זו נעלי ריצה יכולות גם להתאים להליכה ויש לבחור בנעליים נוחות שיתאימו למבנה כפות הרגליים. עם זאת לא מומלץ לרוץ בנעליים המיועדות להליכה ולהיפך מכיוון שמבנה הנעליים השונה עלול להזיק לאיכות הריצה. יתרה מכך, נעליים שאינן מתאימות לסוג הספורט אותו מבצעים, עלולות להביא לפציעות ונזקים פיזיים. כאשר רצים הרגל נחבטת בקרקע כ-160 פעם בכל דקה של ריצה. כלומר, מי שרץ כ-50 דקות סופג בערך 8,000 זעזועים. כשהנעליים אינן מתאימות לריצה הן יזיקו לרגליים ולרצים יהיו כאבים, דלקות, שברי מאמץ ועוד.

 

נעלי ריצה לשיפור הביצועים

ישנן מספר נעלי ריצה מומלצות במותגים שונים. על מנת לשפר את ביצועי הריצה חשוב לבחור בנעלי ריצה איכותיות ותואמות את כפות הרגליים והמבנה שלהן מבחינה אורתופדית. נעליים מקצועיות יהיו בעלות כריות אוויר בסוליות שידיפו את ריח הזיעה באמצעות אוורור בגפה וישמרו על משקלן הקל של הנעליים. כל אדם שרץ צריך לבחור את הנעליים על פי מבנה כפות הרגליים, המנח שלהן, המשקל, הגובה והמבנה כללי. ניתן לבדוק כיצד מתבצעת הריצה באמצעות הליכון ולהתאים את הנעליים על פי הצרכים של הרץ בהתאמה אישית.

 

כיצד לבחור נעלי ריצה בהתאמה אישית?

כדי לבחור נעליים איכותיות ובריאותיות יש לבדוק את מבנה הקשת ואזורי הלחץ בכפות הרגליים. באמצעות הליכון ניתן גם לנתח את התנועה של כפות הרגליים וכך להגדיר למעשה את סגנון הריצה. ישנם 3 סוגים עיקריים לאבחון של נעלי ריצה: ניטרליות, תומכות ומתקנות. הנעליים הניטרליות מתאימות לכפות רגליים הנוטות כלפי חוץ או שהן מצויות במצב ניטרלי. לעומתן, נעליים תומכות יתאימו למי שקרסוליו קורסים באופן קל או בינוני ונעליים מתקנות יתאימו למי שיש קריסה גדולה. לאחר האבחון יש לבחור את הנעליים גם לפי מידת הנוחות, התאמת המבנה לכף הרגל והמידה.

 

חשיבות מידת הנעליים לריצה או הליכה

המידה נבחנת באמצעות רווח של האצבע מסוף הנעל לרגל. חשוב שיהיה מרווח של אצבע כי הרגל מתרחבת כאשר הדם זורם אליה בעת פעילות גופנית. גם עיתוי המדידה חשוב. בסוף היום הרגל נוטה להתרחב ולכן עדיף למדוד נעליים בשעות אלו. מידות הנעליים משתנות בין היצרנים השונים ולכן יש למדוד לפני הרכישה את הנעליים גם אם אתם יודעים את מידתכם. בנוסף, אל תהססו למדוד את הנעליים עם מדרסים באם יש לכם כאלו כי המידה תשתנה בהתאמה להם.

 

רגלים ונעלים

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו