איך לבחור נעל נוחה לפני שקונים אותה?

כולנו אוהבים לקנות נעליים, על זה אין וויכוח.

אבל לקנות נעליים ולדעת לבחור נעליים לא תמיד בא ביחד, ישנם מגוון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון.

מתלבטים מה הם הפרמטרים? רגילים להאמין להבטחת המוכר שהנעל "תתרחב"? נמאס לכם לזרוק נעליים שנהרסות אחרי שבוע?

המדריך המזורז לקניית נעליים יפתור לכם את הבעיה – 5 הדברים שצריך לשים לב אליהם במועד הקנייה.

 

 חנות נעליים

הכל מתחיל מבחירת חנות נעליים. חנות נעליים שמציעה מבצע של 3 זוגות ב100 שקלים בסוף עונה, צריכה לעורר חשד. חנות נעליים איכותית לא יוצאות בהנחות כאלה, מהסיבה הפשוטה, שהנעליים שהיא מוכרת לא יהיו נעליים לעונה אחת בלבד.

 

מחיר

נעליים טובות, נוחות ואיכותיות עולות בהתאם. הסיבה לכך, היא איכות החומרים שמהם הנעליים עשויות, החל מעור\זמש\בד ועד האבזור של הנעליים – השרוכים, התוויות. גם רמת הגימור חשובה  – ללא תפרים בולטים, לא אחידים, לא סימטריים, רופפים ועוד.

 

רמת הגימור

הזכרנו כבר בפסקה הקודמת, אבל נחדד נקודה זו. נעליים טובות, הן נעליים שתפורות היטב. אם מדובר בעור – אז עור חלק, ללא סדקים, ללא שפשופים, חתוך ותפור בצורה סימטרית. זה תקף גם לגבי חומרים נוספים כמו זמש, עור מלאכותי, בד, קנבס.

גם התפרים צריכים להיות מדויקים, הסוליה שווה לאורך כל הנעל, שרוכים ארוכים מספיק אך לא ארוכים מדי, חזקים ותואמים מבחינה עיצובית את הגימור של הנעליים.

 

 

נוחות הנעליים

מגיעים לשלב המדידה. הכלל כאן, שהנעליים צריכות להיות נוחות. ישר על ההתחלה. שום משפט של "זה יתרחב", "זה יסתדר" לא אמור לשכנע אותכם. גם אם הן יתרחבו ויסתדרו בעתיד, עדיין מובטחות לכם פעם או פעמיים, שבהן תלכו עם הנעליים ותחזרו הביתה מלאים בפלסטרים שמסתירים שפשופים ופצעים מדממים.

בנוסף, אם יש לכם רגל רחבה, כדאי לציין זאת מיד עם כניסתכם לחנות, ישנם דגמים שלא נועדו לכף רגל רחבה וכדאי להימנע מעוגמת נפש הן שלכם והן של המוכר, כאשר תמצאו את עצמכם מודדים דגם אחר דגם עד שתמצאו את המבוקש.

 

נעליים לקהלי יעד מיוחדים

אם אתם סוכרתיים, זה דבר נוסף שחשוב לציין בפני המוכר. הנעליים לסוכרתיים חייבות להיות עשויות מחומרים רכים במיוחד, על מנת לא לייצר פצעי לחץ, רחבות מספיק, בשביל להימנע משפשופים. בנוסף לכך, נעליים לסוכרתיים צריכות לעמוד בתקן של האגודה הישראלית לסוכרת.

נעלי תינוקות – הנעליים הראשונות של תינוק, חייבות לתמוך טוב ברגל, לא ללחוץ ולהפריע לצמיחה של הרגל, להיות בעלות סוליה יציבה ולא דקה מדי , שעלולה לגרום לבעיות אורתופדיות בהמשך החיים. בנוסף על הנעליים גם לא להיות הדוקות מדי אבל בו זמנית גם לא רופפות מדי, ולאפשר לתינוק שליטה על הצעדים הראשונים הקריטיים.

עכשיו, כאשר אתם מצוידים במדריך זה, זה הזמן לצאת למסע חיפוש אחר הזוג המושלם.

 

 

נעלי עור

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו