האם הצבת ציוד האזנה חוקית לאדם פרטי?

ציוד האזנה משוכלל יכול לאפשר לכם לקבל הקלטה שמכילה מידע שמעניין אתכם. למרות זאת, מדובר על פעולה שבמרבית המקרים תהיה אסורה מבחינה חוקית, עד כדי כך שרק גופי הביטחון יכולים לבצע אותה. האם הצבת ציוד האזנה היא דבר חוקי לאדם פרטי? נצלול לעומק השאלה במאמר שלפניכם.

 

ציוד האזנה

אם תרצו להקליט אדם מסוים, תצטרכו לעשות זאת באמצעות ציוד האזנה מתאים. צריך לומר כבר עכשיו ששימוש בציוד האזנה הוא לא דבר שמתאפשר בחוק בצורה פשוטה. אם תרצו למשל להאזין לאדם בצורה נסתרת, מבלי שהאדם שמוקלט יודע זאת, לא תוכלו לעשות את זה. האזנת סתר לאדם פרטי היא עבירה על החוק. היחידים שיכולים לעשות זאת הם גופי הביטחון השונים. החוק מאפשר להם להציב ציוד האזנה בכפוף לקבלת האישורים המשפטיים הרלוונטיים.

מכשיר האזנה

הצבת ציוד האזנה לאדם פרטי

למרות שאסור לבצע האזנות סתר לאדם פרטי במדינת ישראל, גם במידה ואתם מנסים לקבל עזרה מחוקר פרטי, ניתן בכל זאת להשתמש בתנאים מסוימים בציוד האזנה שנרכש במסגרת ציוד ריגול. האזנת סתר היא אומנם לא חוקית, אך להקליט אדם בהסכמתו האישית זה דבר שאין איתו שום בעיה. הצבת ציוד האזנה בהסכמה של אדם יכולה להיות רלוונטית במידה ואתם מנהלים חקירה פרטית, כמו חקירה פנימית בארגון למשל.

 

חוק האזנות סתר

גופי הביטחון השונים, וביניהם המשטרה והשב"כ, יכולים לבצע האזנות סתר באמצעות הצבת ציוד האזנה לאדם פרטי באמצעות מה שמאפשר להם חוק האזנות סתר. חוק זה מיועד כאמור לגופי הביטחון הרשמיים של המדינה בלבד. לכן, אם אתם נעזרים בחוקר פרטי לצורך השגת מידע מסוים, אתם צריכים לקחת בחשבון את העובדה שביצוע האזנת סתר על ידו היא דבר שיכול להוביל אפילו לשלילת הרישיון שלו.

מכשיר האזנה

ביצוע האזנות באמצעות חוקר פרטי

חוקר פרטי כן יוכל לסייע לכם להציב ציוד האזנה בהסכמת האדם אותו אתם מעוניינים להקליט. אם תרצו לגבות עדות מסוימת מאדם בהסכמתו, תוכלו להציב את ציוד האזנה במקום הדרוש לכך. חוקר פרטי יוכל לספק לכם גם את ציוד האזנה שתהיו זקוקים לו.

 

שימו לב

האזנת סתר עשויה להיחשב לעבירה פלילית. גם אם אתם רוצים להציב ציוד האזנה במקום שנמצא בבעלותכם, אתם צריכים לעשות זאת לפי הכללים שנקבעו בחוק. תצטרכו ליידע את מי שמוקלט על ידי אותו ציוד על כך עוד לפני תחילת השיחה.

 

תחליפים להאזנות

אומנם הצבת ציוד האזנה היא לא בדיוק דבר חוקי לצורך השגת אינפורמציה כזאת או אחרת, אך ישנן דרכים נוספות באמצעותן ניתן להשיג את המידע המבוקש. מוטב להתייעץ ולשכור את השירותים של בלש פרטי, על מנת שהאחרון יוכל לספק לכם את התחליף הראוי. בלש פרטי הוא איש מקצוע שמיומן ומנוסה בביצוע חקירות, כך שהוא אמור לדעת לפי הסיטואציה הרלוונטית באילו תחליפים חוקיים להשתמש.

מכשיר האזנה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו