האם אתה זכאי לעו"ד בעת חקירה פלילית במשטרה

לא פעם אנו רואים בסדרות טלוויזיה וסרטים ששוטרים וחוקרים מוסרים לאדם העצור כי הוא זכאי לקבל סיוע וליווי מטעם עורך דין בעת חקירה פלילית במשטרה. הדבר גרם לנו לתהות האם מדובר בעניין שאכן בא לידי ביטוי במציאות, או שמא זו סתם תוספת שבמאים מוסיפים כדי להוסיף קצת פלפל לסצנה. כדי לבדוק את העניין באופן מעמיק, יצאנו לחפש פרטים נוספים בנושא. הישארו אתנו ותגלו את התשובות.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים תוך ליווי מטעם אנשים שיש להם ידע מעמיק בתחום. שכן, כפי שאתם וודאי יודעים, אנחנו לא יודעים דבר בעניין. האנשים הללו הגיעו אלינו לאחר שפרסמנו פוסט ברשת חברתית ובו ציינו שאנחנו מחפשים מידע מיודעי דבר. קיבלנו מספר רב של פניות מטעם אנשים שמצאו את עצמם בחקירה פלילית ואנשים שאף עסקו בתחום בעבר והם מסרו לנו את כל הפרטים שרצינו לדעת. זו ההזדמנות להודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, המדריך הנוכחי רואה אור.

 

האם אתם זכאים לעורך דין בעת חקירה פלילית במשטרה?

התשובה הראשונה שקיבלנו על שאלה זו נענתה על ידי עו"ד פלילי בבאר שבע שציין בפנינו שלא רק שאתם זכאים לזה – מדובר בזכות מהותית מאוד שקיימת לכל אחד ואחד מהאנשים הבאים:

  • חשוד
  • נחקר
  • עצור

כך שכל אחד מהם יכול לבקש להיפגש עם עורך דין עוד לפני שהוא מוסר את הגרסה שלו.

 

חשיבות השימוש בזכות זו

רבים ציינו בפנינו שמדובר בזכות שראוי ליישם. שכן, זוהי זכות חשובה שיש בכוחה להשפיע בסופו של דבר על הגורל של התיק שלכם. לא פעם אנו שומעים על אנשים שמוותרים עליה בעקבות סיבות שונות. אותם אנשים, מגלים בסופו של דבר שהם עשו טעות מרה. שכן, יצירת קשר עם עורך דין יכולה הייתה לאפשר להם לסיים את ההליך באופן שונה לגמרי מזה שאירע להם.

 

איך בוחרים עורך דין פלילי?

מגיבים רבים שענו על הפוסט שלנו ציינו שאם אין לכם מידע מקדים למציאת עורך דין הולם, אתם צריכים לדעת שזה לא כל כך פשוט למצוא עורך דין פלילי שמתאים לכם. כשביקשנו מהם טיפים לבחירה של עורך דין, נאמר לנו שצריך לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת, למשל:

  • לפרסם פוסטים בקבוצות ולשאול אנשים ומכרים ברשתות החברתיות
  • לכתוב שם של עורך דין ששמעתם עליו בגוגל ולקרוא חוות דעת ועוד

חשוב מאוד ליישם את הליך החיפוש המעמיק. שכן, זה יאפשר לכם להיות בטוחים שאתם פונים אל עורך דין טוב.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את העובדה שאתם זכאים לעורך דין בעת חקירה פלילית. כעת, ידוע לכם שעליכם לחפש עורך דין שכזה ולהסתייע בו במהלך החקירה ולאחריה. מאחלים לכם שתעברו את ההליך בקרוב, בהצלחה!

אנשי משפט

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו