האם אדם נכה צריך לשלם מס הכנסה כמו כולם – יצאנו לבדוק

אנשים שסובלים מנכות מוצאים את עצמם לא פעם תוהים לגבי הזכויות שלהם. אם הגעתם לכאן, יכול להיות שאתם נמנים מבין אותם אנשים.

לאחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים של אנשים בעלי נכויות שתוהים האם הם צריכים לשלם מס הכנסה כמו כל אדם אחר.

נפגשנו עם מומחים ויצאנו לבדוק את הנושא. רוצים לדעת מה גילינו? קראו את השורות הבאות ותגלו.

 

תשלום מס הכנסה נקבע בהתאם לגובה אחוזי הנכות

אם יש לכם היכרות בסיסית עם המוסד לביטוח לאומי, אתם כנראה יודעים שהטבות שונות שמגיעות לזכאים מתחלקות לפי רף של אחוזים. כך שהדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כדי לבדוק אם אתם צריכים לשלם מס הכנה או לא זה לבדוק מהו גובה אחוזי הנכות שלכם. אנחנו יכולים לומר לכם שאם אחוזי הנכות שלכם מתחת ל-100%, אתם כנראה לא זכאים להטבה זו.

 

יש לי 100% נכות, האם אני פטור ממס הכנסה?

אנחנו מתקרבים אל התשובה. בכל פעם נציין קריטריון נוסף שיאפשר לכם לדעת האם אתם לוקחים חלק בהטבה על פטור ממס הכנסה לנכים. הפעם חשוב לנו לציין שיש הבדל בין 100% נכות שנקבעו בעקבות נכות רפואית לבין 100% נכות שנקבעו לנכות תפקודית. המוסד לביטוח לאומי קבע כי רק מי שיש לו 100% נכות רפואית יכול לקבל פטור על תשלום מס הכנסה.

 

המסקנה: אדם בעל 100% נכות רפואית לא צריך לשלם מס הכנסה

אדם שיש לו 100% נכות רפואית לא צריך לשלם מס הכנסה. חשוב לציין כי בהגדרה זו נכללים גם עיוורים. שימו לב! אם אתם עונים על הקריטריונים הללו אבל אינכם עובדים, אתם עדיין לקבל את ההטבה ולנצל אותה בעבור הכנסות אחרות, למשל:

  • שכירות מנכס (מחסן, חנות, דירה וכו')
  • פנסיה
  • דיבידנדים ועוד

 

אדם נכה זכאי לקבל החזר רטרואקטיבי

כבר כמה שנים טובות שאתם עונים על הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה אבל גיליתם על כך רק עכשיו? אל דאגה, אתם יכולים לקבל החזר על הפטור עד כ- 6 שנים אחורה בחישוב רטרואקטיבי על ההכנסות שנכתבו קודם לכן וגם על הכנסה ממשכורת. מדובר בסכומים גבוהים מאוד, כך שכדאי לא לוותר ולעשות כל שביכולתכם כדי להשיג את ההטבה הזו

 

איך אפשר לקבל את הפטור אם אין לכם עדיין אחוזי נכות?

אם טרם נקבעו לכם אחוזי נכות בוועדה של המוסד לביטוח לאומי, אתם צריכים כעת להגיש בקשה לקיום ועדה. לקראת הוועדה עליכם להצטייד בפריטים הבאים:

  • ת.ז + ספח
  • מסמכים רפואיים שמעידים על מצבכם הרפואי

 

סיכום

כעת אתם יודעים כי אדם נכה שיש לו 100% נכות רפואית שנקבעו במוסד לביטוח הלאומי, לא צריך לשלם מס הכנסה כמו כולם והוא זכאי לפטור מלא.

שטרות

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו